Rīgas pašvaldības uzņēmums "Rīgas pilsētbūvnieks" noslēdzis līgumu ar LTV7 raidījuma "Dzīvei pa vidu" veidotājiem, kuros politiķi – Ivars Gaters (TB/LNNK), kā arī Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) un citi par uzņēmuma naudu reklamē "labos darbus". Gaters noliedz, ka administratīvie resursi izmantoti priekšvēlēšanu mērķiem, uzsverot, ka "Rīgas pilsētbūvnieks" šādas reklāmas apmaksā, jo latviešu mediji rakstot tikai par slikto un nevēloties izplatīt pozitīvu informāciju, kuru iedzīvotājiem esot tiesības saņemt.
Kā novēroja portāls "Delfi", sestdien LTV7 kanāla raidījumā "Dzīvei pa vidu" bija vērojami dažādus privātuzņēmējus reklamējoši sižeti, to starpā bija arī "Rīgas pilsētbūvnieka" reklāma, kurā uzņēmuma pārstāvji, kā arī Gaters un Birks stāstīja par sociālās mājas būvniecību, to cik ērta un laba tā būs, kā arī par nākotnes plāniem.

Gaters gan atzina, ka rindā uz sociālajiem dzīvokļiem patlaban stāvot vairāk nekā 10 000 ģimenes, līdz ar to šādi reklāmas sižeti nav nepieciešami, lai rastu pieprasījumu "Rīgas pilsētbūvnieka' uzbūvētajām mājām. Reklāmas sižetu esot nepieciešami, lai vienkārši informētu arī par labajām lietām, ko dara uzņēmums.

Gaters nevarēja pateikt, cik liela summa samaksāta LTV raidījuma veidotājiem, taču norādīja, ka par vienu sižetu esot daži simti latu. Viņš arī solīja, ka uzņēmums izvērtēs, vai nākamgad šāds līgums tam būšot nepieciešams, jo esot jātaupa līdzekļi, turklāt varētu samazināties būvniecības apjomu.

Uz portāla "Delfi" jautājumu, vai nebūtu lietderīgāk reklāmai iztērēto naudu ieguldīt sociālajās mājās, Gaters atbildēja, ka šīs lietas nevajagot saistīt. "Vienu kvadrātmetru var uzbūvēt par astoņsimt latiem. Pieņemsim, ka šis sižets maksā 200 latus. Tad sanāk, ka pusgada laikā varam uzbūvēt vienu kvadrātmetru par šo naudu. To nevar salīdzināt. Mēs, protams, varam klusēt un neko neteikt, bet nevar likt to vienos svaru kausos," sacīja Gaters.

"Pozitīvai informācijai ir jābūt. Ja latviešu mediji pozitīvas ziņas būtu gatavi likt no labas gribas, tad šādu problēmu nebūtu," skaidroja Gaters.Raidījuma "Dzīvei pa vidu" pārstāve Iveta, kura nevēlējās atklāt savu uzvārdu, portālam "Delfi" sacīja, ka raidījumā "nekādā gadījumā nav izskanējusi politiska reklāma". "Tas ir veidots kā informatīvi izglītojošs raidījums," sacīja Iveta, apstiprinot gan, ka naudu par to viņi saņemot.

Pēc Ivetas teiktā, viens sižets maksājot 200 latus, kas sedzot "LTV7 noteiktās tehniskās izmaksas".

Iveta uzsvēra, ka raidījuma mērķis ir "galvenokārt, pozitīvi informēt par visu Latvijas uzņēmēju darbu". Viņa gan noliedza Gatera teikto, ka ar raidījumu noslēgts līgums uz gadu, norādot, ka kopumā ir bijušas tikai "divas tikšanās".

LTV sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāvji norādīja portālam "Delfi", ka "Dzīvei pa vidu" nav LTV7 veidots raidījums, bet gan apmaksāta komerciāla satura pārraide - televeikala skatlogs. Saskaņā ar Radio un televīzijas likumu tas ir ne mazāk kā 15 minūtes garš raidījums, kurā tiek izteikts tiešs piedāvājums par samaksu piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus. Par tā saturu (sižetiem, intervijām, izmantotajiem video materiāliem) atbild televeikala skatloga pasūtītājs SIA "Labvakar", nevis Latvijas Televīzija, kas šajā gadījumā ir tikai pārraides pakalpojuma sniedzējs. Savukārt, lai informētu televīzijas skatītāju par to, ka šī pārraide ir komerciāla satura, pirms pārraides sākuma programmā tiek izvietota norāde par televeikala skatloga pārraidi.

Jau vēstīts, ka nākamgad vasarā gaidāmas pašvaldību vēlēšanas. Līdzīgi kā uz Saeimas vēlēšanām katru gadu dažādi eksperti norāda uz administratīvo resursu tērēšanu priekšvēlēšanu kampaņām.

Pārmetumus par administratīvo resursu izmantošanu pirmsvēlēšanu periodā Rīgas pašvaldība izpelnījusies jau pirms šī sasaukuma domes vēlēšanām, kad tika aktīvi reklamēti sociāldemokrātu vadītās domes labie darbi. Toreiz uz dažādiem mediju un pētnieku pārmetumiem dome norādīja, ka jāinformē sabiedrība par labajiem darbiem, bet mediji nav tajā ieinteresēti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!