'BMGS' vēsturisko FG dambi Rīgas ostas teritorijā rekonstruēs par 3,9 miljoniem eiro
Foto: F64

Hidrotehniskās celtniecības kompānija AS ''BMGS'' Rīgas brīvostas iepirkumā par galvenā kuģu ceļa vēsturiskā krasta stiprinājuma (FG dambis) pārbūvi darbus piedāvāja veikt par 3,9 miljoniem eiro, aģentūra LETA uzzināja ostā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

''BMGS'' piedāvājums tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko Rīgas brīvostas pārvaldes iepirkuma procedūrā par FG dambja pārbūvi, saglabājot to vēsturiskajā izskatā. FG dambis atrodas Daugavas kreisajā krastā pie Ķīpsalas un stiepjas 1,51 kilometra garumā. Bez būtiskas atjaunošanas tas ticis ekspluatēts jau vairāk nekā 120 gadu. Tā kā vēsturiskajam dambim ir būtiska loma kuģošanas nodrošināšanai Rīgas ostā (tas aizsargā galveno kuģu ceļu no grunts noslīdējumiem), ostas pārvalde sākusi FG dambja rekonstrukcijas projektu.

''FG dambis ir būvēts no 1889. līdz 1891. gadam kā Daugavas kreisā krasta straumi regulējošā būve un kopā ar Kr.Valdemāra (AB dambi) un CDE dambi veido Daugavas kreisā krasta dambju sistēmu, kas paredzēta upes gultnes nostiprināšanai un ostas ierīkošanai. Dambja konstrukciju veido savā starpā sastiprinātas koka pāļu sienas, kas piepildītas ar akmeņiem. Tā kā savstarpējais pāļu sienu stiprinājums atrodas mainīgā ūdenslīmeņa zonā, koka konstrukcijas ir pakļautas trupei un ledus iedarbībai. Apsekošanas gaitā ir konstatēti nopietni dambja bojājumi, kas pēc ekspertu slēdziena var novest pie dambja sagruvuma,'' klāstīja ostas pārvaldē.

FG dambja pārbūvi ''BMGS'' nodrošinās atbilstoši būvprojektam, ko izstrādā inženieru birojs ''Kurbada tilti''. Izstrādātais projekts paredz rekonstruēt FG dambi, saglabājot tā vēsturisko izskatu un esošās augstuma atzīmes. Tā kā FG dambis ir kultūrvēsturiski nozīmīga inženiertehniskā būve un ir daļa no valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa ''Ķīpsalas vēsturiskā apbūve'', tad pārbūves būvprojekts ir saskaņots ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju.

Plānotais būvdarbu izpildes termiņš ir 24 mēneši no būvdarbu sākšanas laika.

Rīgas brīvostas pēc kravu apgrozījuma un apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

BMGS Rīgas brīvosta Rīgas osta
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form