Foto: Latvijas armija

Liepājā bruņotie spēki ceturtdien saņēma piekto "Skrundas" klases patruļkuģi P-09 "Rēzekne", kas pilnībā būvēts Latvijā, portālu "Delfi" informēja Aizsardzības ministrijas pārstāve Daina Ozoliņa.

"Šodien ir nozīmīga diena, jo mēs pieņemam piekto "Skrundas" klases patruļkuģi "Rēzekne", sacīja aizsardzības ministrs Raimonds Vējonis (ZZS). Viņš uzsvēra, ka ir noslēdzies ļoti nozīmīgs projekts, kas ilgai vairāk nekā sešus gadus un kura mērķis bija modernizēt Latvijas Jūras spēku flotili. Patruļkuģu projekts sniedza nozīmīgu ieguldījumu arī Latvijas ekonomikā, jo daļa patruļkuģu tika pilnībā vai daļēji uzbūvēti Latvijā, sadarbojoties ar Vācijas kuģu būvētavu," norādīja ministrs.

Prieku par saņemto kuģi pauda arī Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandieris, ģenerālleitnants Raimonds Graube. "Šodien Jūras spēku flotile ir kļuvusi stiprāka, spējīgāka palīdzēt mūsu valsts aizsardzībā un pildīt tos uzdevumus, ko mums uzdod likums. Miera laikā šim kuģim ir uzdevums rūpēties par cilvēku dzīvībām, sniegt atbalstu glābšanas un meklēšanas operācijās, kā arī atmīnēšanas operācijās," sacīja Graube.

Vladislavs Blūms pateicās bruņotajiem spēkiem par iespēju patruļkuģi "Rēzekne" pilnībā būvēt Latvijā, kas deva iespēju paaugstināt "Rīgas kuģu būvētavas" darbinieku kvalifikāciju un prasmes. "Šis kuģis ir uzbūvēts saskaņā ar jaunākajām tehniskajām prasībām, kas nodrošina ilgu ekspluatāciju," norādīja Blūms.

Pašreiz Jūras spēku flotiles rīcībā ir četri "Skrundas" klases patruļkuģi - P-05 "Skrunda", P-06 "Cēsis", P-07 "Viesīte" un P-08 "Jelgava". Pieciem patruļkuģiem, kas ir modernākie Jūras spēku flotilē, ir doti vārdi to apdzīvoto vietu vārdi, kur ir notikušas brīvības cīņas un kur ir aizstāvēta Latvijas neatkarība – Cēsis, Viesīte, Jelgava, Skrunda un tagad – Rēzekne. Tās ir vietas, kur Latvijas karavīri cīnījās par Latvijas neatkarību, nosargāja to, uzsver ministrija.

Jaunie kuģi veic ne tikai patrulēšanas un glābšanas darbus, bet tos varēs aprīkot arī ar naftas savākšanas un mīnu meklēšanas un iznīcināšanas iekārtām.

Visi pieci ir "SWATH" tipa kuģi ar diviem torpēdtipa korpusiem un mazu ūdens apskaloto virsmu. Kuģa iegrime ir 2,7 metri, ātrums - 20 mezgli, dzinēju jauda - 1600 zirgspēku, bet korpusa materiāls - alumīnijs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!