Aizvadītās nakts puteņa seku novēršanai uz valsts autoceļiem būs nepieciešami aptuveni 200 tūkstoši latu, žurnālistus informēja valsts a/s "Latvijas autoceļu direkcija" (LAD) ģenerāldirektors Olafs Kronlaks.
Viņš piebilda, ka šāda summa parasti ir nepieciešama valsts autoceļu attīrīšanai pēc līdzīgiem puteņiem. Kronlaks pauda prieku, ka aizvadītās nakts vētra, kas bija viena no spēcīgākajām šās ziemas laikā, turpinājusies tikai vienu nakti, nevis vairākas dienas.

LAD Uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis uzsvēra, ka ziemas dienestiem pēdējās divās nedēļās kopš Ziemassvētkiem ir bijis īpaši daudz darba, jo īpaši aizvadītās nakts puteņa laikā.

Viņš norādīja, ka pirmās šķiras valsts autoceļi nakts laikā tika tīrīti vairākkārt un līdz ar to kopumā bija izbraucami, savukārt otrās šķiras valsts autoceļi atsevišķos posmos varēja būt pat neizbraucami. Otrās šķiras valsts autoceļus ir plānots attīrīt tuvāko 24 stundu laikā. Lācis arī uzsvēra, ka situācija uz autoceļiem puteņa laikā mainās dažu stundu laikā un tikko notīrīts ceļa posms jau pēc divām stundām var būt pilnīgi neizbraucams.

Pirmajos divos ziemas mēnešos un janvāra sākumā valsts autoceļu tīrīšanai jau iztērēti vairāk nekā divi miljoni latu. Kopumā valsts autoceļu uzturēšanai ziemas periodā ir piešķirti 7,5 miljoni latu. Kopumā ziemas dienestu aprūpē ir 16 737 kilometri valsts autoceļu. Darbu veikšanai tiek izmantoti 177 autogreideri, 117 ekskavatori, 196 traktori, 32 buldozeri un 215 mašīnas.

Savukārt pagājušā gada novembrī, decembrī un šogad janvāra sākumā valsts autoceļu tīrīšanai jau iztērēti vairāk nekā divi miljoni latu, trešdien žurnālistiem sacīja LAD Uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis. Viņš uzsvēra, ka pašreizējie laika apstākļi ļauj šo ziemu jau klasificēt kā "ārkārtas ziemu".

Lācis norādīja, ka pavisam šoziem valsts autoceļu uzturēšanai ir piešķirti gandrīz 7,5 miljoni latu un šo līdzekļu, lai veiktu ceļu tīrīšanas darbus pašreizējā līmenī, pietiks, ja laika apstākļi saglabāsies vismaz novembra un decembra līmenī un nepasliktināsies vēl vairāk.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālis Straume gan sacīja, lai pienācīgā kārtībā uzturētu visus valsts autoceļus ziemā, būtu nepieciešams piešķirt vismaz 16 miljonus latu. Viņš arī izteica cerību, ka finansējums valsts autoceļu uzturēšanai ziemas periodā pakāpeniski ik gadu tiks paaugstināts. Straume norādīja, ka deviņdesmito gadu vidū finansējums autoceļiem ziemas periodā bija aptuveni tikai pieci miljoni latu.

Atbildot uz aizrādījumiem par sāls kā pretslīdes līdzekļa izmantošanu kaitīgo ietekmi uz dabu, Lācis izteicās, ka sāli tagad, ņemot vērā vides prasības, kā arī finansiālās iespējas, lieto daudz mazāk nekā padomju laikā. Lācis arī paskaidroja, ka līdzšinējie pētījumi par sāls ietekmi uz vidi neuzrādot, ka pašreiz ceļu kaisīšanā izmantotais sāls daudzums atstātu paliekošu negatīvu iespaidu uz dabu. Viņš norādīja, ka ceļmalās netraucēti aug gan zāle, gan arī krūmi.

Straume arī uzsvēra, lai ziemā panāktu melnu ceļu segumu, bez sāls diemžēl iztikt nevar. Tāpat, ņemot vērā, ka pašreiz ir visai zema temperatūra, autoceļi vairs netiek tik daudz kaisīti ar pretslīdes līdzekļiem, bet ceļi vairāk tiek rievoti.

Kopumā ziemas dienestu aprūpē ir 16 737 kilometri valsts autoceļu. Darbu veikšanai tiek izmantoti 177 autogreideri, 117 ekskavatori, 196 traktori, 32 buldozeri un 215 mašīnas. Pēdējā laikā Latvijā plosās spēcīgi puteņi, kas apgrūtina satiksmi uz ceļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!