Foto: Pixabay

Neprognozētas iedzīvotāju intereses dēļ izlietots šogad novirzītais finansējums Covid-19 informatīvā tālruņa '8345' nodrošināšanai, tāpēc Valsts kanceleja aicinās valdību otrdien lemt par papildus 48 988 eiro piešķiršanu šī tālruņa turpmākās darbības nodrošināšanai.

Šogad vienotā tālruņa izmaksas sākotnēji tika aplēstas 85 000 eiro apmērā, tomēr, būtiski augot zvanu skaitam, šogad piešķirtais finansējums tālruņa darbības nodrošināšanai ir izlietots. Tāpēc Valsts kanceleja aicinās valdību piešķirt papildus 48 988 eiro informatīvā tālruņa "8345" darbības nodrošināšanai no šā gada septembra līdz novembrim.

2020. gada 20. martā SIA "Tet" un Valsts kanceleja noslēdza līgums par informatīvā tālruņa pakalpojumu ar mērķi nodrošināt risinājumu atbilžu sniegšanai uz iedzīvotāju telefoniski uzdotajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19. Vienotā Covid-19 informatīvā tālruņa līnija "8345" uzsāka darbu 24. martā.

Pašlaik vienotais tālrunis nodrošina iedzīvotājiem atbildes uz jautājumiem par dažādām Covid-19 tēmām un novirza iedzīvotāju zvanus atbilstoši kompetencei uz kādu no valsts iestādēm gadījumos, kad nepieciešama padziļināta jautājuma skaidrošana.

Valsts kancelejā informēja, ka Covid-19 vienotā informatīvā tālruņa līnijas zvanu skaits svārstās pa mēnešiem atkarībā no saslimstības rādītāju dinamikas un jaunu drošības pasākumu ieviešanas. Kopš tālruņa izveides zvanu skaits ir būtiski pieaudzis no 4500 zvaniem sākotnējos darbības mēnešos, sasniedzot vairāk nekā 20 000 iedzīvotāju zvanus jūnijā.

"Būtisks zvanu skaita pieaugums šā gada jūnijā skaidrojams ar Covid-19 digitālā sertifikāta ieviešanu, vairāku ierobežojumu atcelšanu vai mainīšanu, dažādām izmaiņām ceļošanas nosacījumos, par apmaksātiem Covid-19 testiem un vakcinēšanos. Vienas sarunas ilgums vidēji ir aptuveni divas minūtes," skaidroja Valsts kancelejā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!