Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Pēdējās nedēļās laikā valstī strauji pieaugot atklāto Covid-19 gadījumu skaitam, būtiski pieaugušas arī rindas uz valsts apmaksātajiem testiem, pārliecinājās portāls "Delfi".

Pirms divām nedēļām vidējais gaidīšanas laiks uz vienu testu Rīgā bija apmēram viena vai divas dienas, taču nu tas pieaudzis līdz gandrīz nedēļai, pārliecinājās portāls "Delfi".

Portāls "Delfi" gan arī noskaidroja, ka personām, kuras bijušās tiešā kontaktā ar Covid-19 slimnieku, ir iespējams veikt testu un saņemt analīžu rezultātus ātrāk, negaidot nedēļu.

Slimību profilakses un kontroles centrā (SPKC) portālam "Delfi" atzina, ka indikācijas par rindu pagarināšanos ir saņemtas.

Savukārt Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) pārstāve Ilga Namniece portālam "Delfi" skaidroja, ka rindā gaidīšanas laika pieaugums skaidrojams ar to, ka būtiski pieaudzis testēties gribošo skaits, taču testa izpildes laiks paliek nemainīgs.

Viņa norādīja, ka paraugu pieņemšanu, zvanot pa tālruni 8303 un pierakstoties rindā, nodrošina SIA "Centrālā Laboratorija" 20 pieņemšanas punktos, SIA "E.Gulbja Laboratorija" piecos pieņemšanas punktos, kā arī RAKUS, kam ir divi pieņemšanas punkti.

Namniece sacīja, ka pieteikties Covid-19 testiem var arī laboratorijās individuāli.

Ikvienam Latvijas iedzīvotājam ir iespēja, iepriekš pierakstoties, veikt bezmaksas, valsts apmaksātu Covid-19 testu.

Jau ziņots, ka pagājušajā diennaktī, veicot kopumā 3914 Covid-19 testus, Latvijā atklāti 77 jauni inficēšanās ar Covid-19 gadījumi, liecina SPKC dati.

Kā iepriekš vēstīja aģentūra LETA, pārņemot Covid-19 testu pierakstu tālruni 8303, RAKUS ceturtdienas pirmajā pusē saskārās ar pieckārtīgu ienākošo zvanu skaita pieaugumu. Minētais zvanu skaita pieaugums tika konstatēts tieši dienas pirmajā pusē, kas bija saistīts ar to, ka trešdien tika ziņots par līdz šim lielāko Covid-19 gadījumu skaitu – 95 inficētajiem.

RAKUS pārstāve Agrita Junkere iepriekš skaidroja, ka parasti ikdienā šī līnija saņem aptuveni 3000 zvanu, tomēr dienas pirmajā pusē ienākošo zvanu skaits ik stundu bija aptuveni 1500. Vienlaikus bija jārisina arī atsevišķas tehniskās problēmas, jo sakaru operatoriem bija jāpārslēdzas uz jauno platformu jau plkst.8, tomēr atsevišķi operatori to izdarīja vēlāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!