Rīgas Domes Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komiteja pirmdien atbalstīja Pasažieru ostas ēkas pārdošanu Rīgas brīvostai, kas vēlas iegūt ēku savā īpašumā, lai uzlabotu to atbilstoši Eiropas Savienības un prāmju operatoru prasībām.
Lēmums paredz, ka Rīgas dome pārdos brīvostai četrstāvu pasažieru staciju, muitas kontroles ēku, sarga māju un nojumi Eksporta ielā. Komplektā ar ēku brīvosta gan saņems arī tās nomnieku – “Rīgas pasažieru termināli”, kas patlaban saimnieko pasažieru ostā.

Satiksmes ministrs iepriekš, kritizējot ostas apsaimniekotāja darbību norādīja, ka būtu jālauž līgums ar “Rīgas pasažieru termināli” (RPT), savukārt RD Pilsētas īpašuma un privatizācijas lietu komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks (LPP) uzskata, ka ēkas pārdošana brīvostai atvieglos ieguldījumu veikšanu termināļa uzlabošanā un līguma laušana ar termināli nebūs nepieciešama. Domnieks portālam “Delfi” paskaidroja, ka līguma laušana ar RPT nebūtu vēlama, jo visiem zināms, ka tas būtu vairāku gadu tiesas process.

Arī Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktors Kārlis Leiškalns skaidroja, lai arī ostu neapmierina tas, ka pērkot termināli, tam līdzi nāktu arī apgrūtinājums 30 gadu nomas līguma izskatā, līguma laušana ar RPT jau savulaik ir izvērtēta un secināts, ka tā nestu nevis izdevīgumu, bet milzīgas sankcijas.

Komentējot RD komitejas lēmumu par pasažieru termināļa pārdošanu, Leiškalns portālam “Delfi” atzina, ka vēl nav zināms vai osta iegādāsies termināli, jo dome to vēlas pārdot par tirgus vērtību un ir nolīgusi vērtētājus, kas to noskaidros. Taču osta termināli ir gatava pirkt par saprātīgu cenu, kas varētu būt ēkas bilances vērtība. Leiškalnam gan neesot informācijas kāda ir šī vērtība, taču esot aizdomas, ka to nezina neviens, jo ēka, iespējams, nekad nav nodota ekspluatācijā.

Ameriks paskaidroja, ka patlaban pasažieru termināļa apsaimniekošanā iesaistītas trīs puses – Rīgas brīvosta, kurai pieder zeme zem termināļa, Rīgas dome, kurai pieder termināļa ēka un RPT, kas apsaimnieko termināli. Pēc ēkas pārdošanas apsaimniekošanā būs iesaistītas divas puses un tas atvieglošot termināļa uzturēšanu.

Osta tad izvirzītu nosacījumus un varētu ieguldīt savus līdzekļus termināļa sakārtošanā, skaidroja Ameriks. Leiškalns informēja, ka osta termināļa sakārtošanā varētu ieguldīt miljonu latu, kas ir obligāta Igaunijas rēderejas "Tallink" prasība, lai sāktu darbību Rīgas ostā.

Leiškalns gan piebilda, ka pasažieru termināļa iegādāšanās ostai nesesīs nekādus ienākumus, bet tikai izdevumus, atšķirībā no pilsētas, kurai katrs pasažieris, kas izkāps ostā un apmeklēs pilsētu vidēji iztērēs vairākus desmitus latu.

Lēmums par Pasažieru ostas ēkas pārdošanu būs jāpieņem Rīgas domes deputātiem. Ja domnieki atbalstīs lēmumprojektu, terminālis tiks pārdots par sertificēta vērtētāju noteiktu tirgus vērtību un tiks paredzēts maksājumus veikt latos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!