Foto: DELFI
Autotransporta direkcija gada laikā starppilsētu autobusu maršrutu tīkla apjomu samazinājusi par 725 000 kilometru, informēja SIA "Autotransporta direkcija" pārstāve Lilita Pelčere.

Piektdien notika Sabiedriskā transporta padomes sēde, kurā Autotransporta direkcija informēja par reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Šī gada 1. janvārī kopumā ir 1059 autobusu maršruti - no tiem 217 starppilsētu autobusu maršruti un 842 vietējās nozīmes maršruti, kā arī 11 vilcienu maršruti. Salīdzinot šī un pērnā gada 1.janvāra rezultātus, maršrutu tīkla apjoms ir samazināts par 725 000 kilometru. Vislielākā samazināšana ir veikta starppilsētu autobusu un Rīgas reģiona maršrutos.

Direkcijā skaidro, ka pārsvarā tiek veiktas maršruta tīklā izmaiņas, kas saistītas ar reisu skaita pielāgošanu pasažieru pieprasījumam, kā arī izpildes laika samazināšanu, lai pasažieriem ceļā jāpavada mazāk laika, ar papildu pieturvietu iekļaušanu, autobusa izbraukšanas laika maiņu no pieturvietām.

Sabiedriskā transporta reģionālais maršrutu tīkls regulāri tiek pārskatīts un pilnveidots, kā rezultātā reisi un maršruti tiek gan atklāti, gan slēgti. Pasažieru skaits pēdējo gadu laikā ir samazinājies, bet kopējais maršrutu tīkla apjoms pēdējo piecu gadu laikā praktiski nav mainījies. Līdz ar to nepieciešamais dotāciju apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai turpina pieaugt. Arī izdevumi katru gadu palielinās, jo aug gan degvielas cenas, gan transportlīdzekļu apdrošināšanas maksa, gan atalgojums, gan citas izdevumu pozīcijas. Tā rezultātā 2018. gadā tika veikti vairāki pasākumi, lai samazinātu izmaksas, un pastiprināta uzmanība tika pievērsta maršrutu tīkla pārskatīšanai, kas turpināsies arī 2019. gadā.

Sabiedriskā transporta padome šodien runāja arī par lojalitātes programmas pilnveidošanu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.

Autotransporta direkcijā skaidroja, ka reģionālo autobusu maršrutu lojalitātes programmas un abonementa biļetes ir ieviestas, lai piesaistītu pasažierus pastāvīgai sabiedriskā transporta izmantošanai, un tās ir ieviestas lielākajā daļā pasažieru pārvadātāju uzņēmumos.

Viens no Sabiedriskās transporta padomes atbalstītajiem Autotransporta direkcijas ierosinājumiem ir ieviest lojalitātes programmas veidu saistībā ar biļešu tirdzniecību internetā, nosakot atlaižu lielumu brauciena biļetei atbilstoši pasažiera uzkrātajām braucienu skaitam mēneša laikā.

Tāpat Sabiedriskā transporta padome apstiprināja ierosinājumu maršrutos, kuros ir iespējams iegādāties abonementa biļetes konkrētam braucienu skaitam ar atlaidi, noteikt abonementa biļetes izlietošanas termiņu 60 dienas, nevis kā šobrīd - 30 dienas.

Sabiedriskā transporta padome ir koleģiāla institūcija, kas izskata ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanu un organizēšanu saistītus jautājumus. Padomes darbu nodrošina Autotransporta direkcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!