Foto: PantherMedia/Scanpix
Paaugstinātais histamīna daudzums sviesta zivī radies pirms zivs piegādāšanas viesnīcai, biznesa portālam "Nozare.lv" teica kūrortviesnīcas "Hotel Jūrmala SPA" Pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja Kristīne Štāla.

"Faktu, ka analīžu rezultāti uzrāda paaugstinātu histamīna daudzumu SIA "Hotel Jūrmala SPA" ņemtajā sviesta zivs paraugā, nenoliedzam, taču uzskatām, ka tas nav radies tāpēc, ka viesnīcā zivs būtu nepareizi uzglabāta," teica Štāla.

Kā pastāstīja Štāla, sviesta zivs nav viesnīcas ikdienas ēdienkartē un tā tika piegādāta tikai uz konkrēto pasākumu. "Sviesta zivs tika piegādāta 11.septembrī un atsaldēta tikai 26.septembrī. Lai arī marķējums tika bojāts, par zivs pareizu uzglabāšanu liecina viesnīcas iekšējās kontroles dokumentos veiktie ieraksti," pastāstīja Štāla.

Pēc Štālas teiktā, lai arī pašlaik tas nav pierādāms, viesnīcas pārstāvji uzskata, ka paaugstinātais histamīna daudzums zivī tomēr radies, pirms tā piegādāta viesnīcai, iespējams, pēc tās noķeršanas vai transportēšanas.

Kā ziņots, oficiālie laboratorisko izmeklējumu rezultāti apstiprinājuši, ka SIA "Hotel Jūrmala SPA" ņemtajā sviesta zivs paraugā ir būtiski paaugstināts histamīna daudzums, par ko atbildība nepareizas zivs sagatavošanas dēļ būs jāuzņemas pašai viesnīcai.

Šī gada septembra beigās 16 zviedru tūristi saindējušies ar viesnīcas "Hotel Jūrmala SPA" restorānā pasniegto sviesta zivi. Pasākumā viesnīcā piedalījušies kopumā 107 zviedru rentgena ārsti un citi medicīnas darbinieki no vadošā Ziemeļvalstu privātā medicīnas aprūpes uzņēmuma "Alers".

"Hotel Jūrmala SPA" pārstāvji iepriekš apliecinājuši, ka viesnīca ir gatava maksāt kompensācijas, ko, iespējams, pieprasīs no saindēšanās cietušie zviedri.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!