Foto: DELFI

Otrdien satiksmes ministrs Aivis Ronis pavadīja Igaunijas prezidentu Tomasu Hendriku Ilvesu vilciena braucienā no Valgas līdz Rīgai, kuras laikā pārrunāja projekta "Rail Baltica II" virzību, portālu "Delfi" informēja ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds.

Ronis sarunā ar Igaunijas prezidentu norādīja uz aktualitātēm saistībā ar jaunās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica II" plānošanu.

Ronis uzsvēra projekta nozīmi Eiropas transporta infrastruktūras savienošanā un vienlaikus norādīja uz projekta realizēšanas finansiālajiem priekšnosacījumiem, kas vienlīdz būtiski Latvijai un Igaunijai un ko paredz arī Baltijas valstu valdību vadītāju parakstītais memorands - Eiropas Savienības līdzfinansējuma likme aptuveni 85% apmērā un finansējums, kas būtu papildus nacionālajām Kohēzijas politikas aploksnēm.


Ilvess paudis izpratni par Latvijas vēlmi detalizētajā "Rail Baltica II" izpētē pārskatīt dzelzceļa trases plānojumu Rīgas un Pierīgas teritorijā, veidojot savienojumus ar starptautisko lidostu Rīga un Rīgas ostu.

Sarunā satiksmes ministrs atzīmēja kavēšanos saistībā ar "Rail Baltica II" projekta detalizētā trasējuma izpētes konkursa izsludināšanu vienlaicīgi visās trijās Baltijas valstīs, jo nepieciešams veikt izmaiņas Lietuvas teritorijas plānošanas likumdošanā. Līdz ar to šobrīd izpēte tiks uzsākta tikai Latvijā un Igaunijā. Ministrs arī vērsa uzmanību uz nepieciešamību pēc iespējas aktīvāk iesaistīt Poliju "Rail Baltica II" projektā.

Satiksmes ministrs arī informēja Igaunijas prezidentu par esošās dzelzceļa līnijas sliežu ceļu atjaunošanu "Rail Baltica I" koridorā, kur paredzēts nomainīt sliedes iecirkņos Meitene – Jelgava un Jugla – Lugaži, lai tādējādi palielinātu gan pasažieru, gan kravas vilcienu braukšanas ātrumu. Paredzēts minēto projektu īstenot līdz 2015.gada beigām, tajā ieguldot finansējumu no TEN-T fonda un nacionālo līdzfinansējumu.

Aculiecinieka foto:


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!