IUB liek VID pārtraukt 7,5 miljonus latu vērto tabakas un alkohola akcīzes marku iegādes konkursu
Foto: DELFI

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atzinis par diskriminējošām, kā arī likumam neatbilstošām vairākas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) izsludinātā 7,5 miljonus latu vērtā tabakas un alkohola akcīzes marku iegādes konkursa prasības un uzdevis Ieņēmumu dienestam pārtraukt izsludināto iepirkumu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ap 7,5 miljoniem latu vērtajā VID šā gada maijā izsludinātajā konkursā par alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu akcīzes nodokļa marku izgatavošanu un piegādi pieteikušies trīs pretendenti - līdzšinējais šī pakalpojuma sniedzējs britu kompānija "De La Rue International", Lietuvas kompānija "Garsu pasaulis", kā arī Lielbritānijas sabiedrība "ZM Security print". VID konkursa uzvarētāju vēl nebija noteicis.

Ar sūdzību par VID izsludinātā iepirkuma konkursa nolikumu IUB bija vērsies uzņēmums SIA "Baltijas banknote", norādot, ka vairākos atklātā konkursa nolikuma punktos ietvertās prasības ir diskriminējošas un nepamatoti ierobežo uzņēmuma iespējas piedalīties atklātā konkursā brīvas konkurences apstākļos, teikts IUB interneta mājaslapā publiskotajā lēmumā.

"Baltijas banknote" IUB paskaidroja, ka izprot akcīzes marku ražošanas un piegādes drošības augstās prasības, taču konkursa nolikumā ietvertās prasības to nodrošina tikai daļēji, vienlaikus būtiski ierobežojot piegādātāju dalību konkursā. Līdz ar to "Baltijas banknotei" nebija izprotamas vairākas konkurenci ierobežojošas prasības, kuras savukārt neveicina un nepaaugstina akcīzes marku ražošanas un piegādes drošību.

Uzņēmums iebilda pret prasību, kas noteica, ka pretendenta gada vidējais neto apgrozījums pēdējo trīs finanšu gadu laikā ir vismaz divi miljoni eiro (1,404 miljoni latu), norādot, ka tā ir diskriminējoša un nav savienojama ar piegādātāju brīvas konkurences, kā arī vienlīdzīgas un taisnīgas attieksmes principiem. Uzņēmuma ieskatā, minēto prasību nepieciešams grozīt, nosakot, ka apgrozījuma kopējais apmērs pēdējo trīs gadu laikā ir ne mazāks kā 2 miljoni eiro, tādējādi paplašinot ražošanas ziņā konkurētspējīgu piegādātāju loku.

Tāpat sūdzības autors apstrīdēja prasību, kas noteica, ka pretendenta pēdējo trīs gadu laikā sniegto pret viltojumiem drošu akcīzes marku ražošanas pakalpojumu apjoms ir vismaz 1,5 miljoni eiro (1,05 miljoni latu) bez pievienotās vērtības nodokļa gadā. Uzņēmums norādīja, ka VID savā atbildē ir nepamatoti secinājis, ka bez iepriekšējas pieredzes tieši akcīzes marku ražošanā nav iespējams saražot kvalitatīvas alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu ražošanas procesā izmantojamās markas, kā arī neapmierinošas kvalitātes piegādes vai kavējumi piegādēs var radīt zaudējumus valsts budžetam. "Baltijas banknote" atzīmēja, ka savā ražotnē ir ražojis ļoti augstas drošības dokumentus.

"Baltijas banknote" uzsvēra, ka iepriekšminētā prasība automātiski izslēdz no konkursa Latvijas piegādātāju. Fakts, ka nevienam Latvijas uzņēmumam nav iepriekšējas pieredzes akcīzes marku izgatavošanas jomā, ir vispārzināms.

"Baltijas banknote" norādīja, ka ir spējīga nodrošināt tehniskās specifikācijas prasībām atbilstošu akcīzes marku izgatavošanu, jo tā rīcībā ir nepieciešamās tehnoloģijas atbilstoši nolikuma prasībām un uzņēmums savā ražotnē ir veicis tabakas akcīzes marku testa paraugu, kuri tika atzīti par atbilstošiem, izgatavošanu Igaunijas Finanšu ministrijas vajadzībām.

VID "Baltijas banknotes" izvirzītos pārmetumus neatzina.

Savukārt IUB "Baltijas banknotes" argumentus atzina par daļēji pamatotiem, konstatējot pārkāpumus vairākās nolikuma prasībās, kā arī vienu no saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma izvēles kritērijiem novērtēja kā tādu, kas nepamatoti ierobežo piegādātāju brīvu konkurenci. IUB cita starpā arī atzina par atceļamu nolikumā ietverto prasību tieši par informācijas par pret viltojumiem drošu akcīzes marku ražošanas darījumu kopējo vērtību iepriekšējos trīs gados norādīšanu.

IUB konstatēja, ka VID rīkotā konkursa nolikumā ir veicami grozījumi. Tā kā šajā iepirkuma procedūras stadijā, kad beidzies piedāvājumu iesniegšanas termiņš, grozījumus iepirkuma procedūras dokumentācijā veikt vairs nav iespējams, iepirkuma procedūra ir pārtraucama.

Tādejādi IUB aizliedza VID slēgt iepirkuma līgumu, atcēla konkursa nolikuma prasības, attiecībā uz kurām tika konstatēti pārkāpumi, kā arī uzdeva VID pārtraukt konkursu par alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu akcīzes nodokļa marku izgatavošanu un piegādi.

IUB lēmumu viena mēneša laikā iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

LETA jau ziņoja, ka VID izsludinātajā konkursā "De La Rue International" piedāvātā līgumcena bija 7 419 900 latu, "Garsu pasaulis" - 5 267 000 latu, bet "ZM Security print" akcīzes nodokļa markas bija piedāvājusi izgatavot un piegādāt par 3 784 158 latiem.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form