Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās Oskars Kastēns (LPP/LC) uzskata, ka vairāku uzņēmumu reklāmās manāmas neiecietības pazīmes, tādēļ aicina medijus un reklāmas industrijas pārstāvjus būt iecietīgiem, neradīt stereotipus un aizspriedumus par citu rasu un tautību pārstāvjiem.

Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā portālu "Delfi" informēja, ka ministru pārsteigušas vairāku reklāmas, kurās solīts "viss remontam un būvniecībai, izņemot importa darbaspēku". Tajās attēlots tumsnējs vīrietis, kuš "gribet remontēt Tavs māja".

"Lai arī reklāma ir līdzeklis, ar kuru uzņēmums vai institūcija sevi pozicionē darba tirgū, ir jāievēro ētikas principi," norāda Kastēns, aicinot uzņēmumu un reklāmas aģentūru SIA "Inorek&Grey", kura ir izstrādājusi šo reklāmu, izvērtēt reklāmas ētiskumu un neiecietību pret citu valstu darbaspēku.

Reklāma sabiedrību ne tikai informē, bet arī izglīto, līdz ar to tajās nevajadzētu atspoguļot rasistiskus un diskriminējošus attēlus, radot jaunus stereotipus sabiedrībā, pauž ministrs.

"Mūsu valsts nekādā gadījumā nedrīkst diskriminēt nevienu cilvēku viņa rases, ādas krāsas, reliģiskās piederības vai citu apstākļu dēļ. Ne tikai savstarpējā saskarsmē, bet arī masu medijos un reklāmās ir jābūt savstarpējai cieņai un izpratnei pret ikvienu Latvijā dzīvojošu cilvēku," sacīja Kastēns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!