Foto: F64
Izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) jaunizveidotajiem novadiem, lai taupītu izdevumus skolu administrēšanai, rosinās veidots skolu filiāles, informēja ministres padomniece komunikācijas jautājumos Agnese Korbe.

Izglītības un zinātnes ministrija jaunizveidoto pašvaldību vadītājiem ir sagatavojusi vēstuli, kurās skaidros jauno izglītības finansēšanas modeli.

Koķe un IZM vadošie speciālisti šonedēļ un nākamnedēļ dosies uz novadiem, lai jaunajiem novadu vadītājiem sniegtu ieteikumus skolu tīkla sakārtošanai, piedāvājot veidot skolu filiāles, tādējādi samazinātu skolu administratīvos izdevumus.

"Izvērtējot finansēšanas modeļa "nauda seko skolēnam" virtuālās modelēšanas rezultātus, ir zināms, ka problēmas skolu saglabāšanā varētu būt deviņu bijušo rajonu teritorijās izveidotajiem novadiem uz kuriem dosies ministre un IZM amatpersonas," stāstīja Korbe.

Viņa teica, ka patlaban tiek izstrādāta rokasgrāmata, kurā būs ieteikumi, kā pašvaldībām veidot skolu filiāles, cik liels būtu vēlamais skolēnu skaits uz vienu skolotāju, kā arī citi aktuāli ieteikumi strukturālo reformu īstenošanai.

Korbe uzsver, ka IZM aicina ikvienu pašvaldību, kurai ir neskaidrības izglītības jautājumos vērsties pēc palīdzības pie IZM speciālistiem. "Mēs esam atvērti sadarbībai un sniegsim konsultācijas gan mutiski, gan sūtot e-pasta vēstules, bet vajadzības gadījumā IZM amatpersonas ir gatavas doties arī uz pašvaldībām," teica Korbe.

Pirmais Koķes izbraukums uz pašvaldību tiek plānots 8.jūlijā. Korbe šodien vēl nevarēja nosaukt, uz kuru novadu Koķe dosies, jo vēl notiekot saskaņošana.

IZM piedāvā palielināt proporciju skolēnu un skolotāju skaita attiecībai, kas ļautu nodrošināt pedagogu atalgojumu 250 latus par vienu likmi.

IZM priekšlikums paredz, ka turpmāk novados uz vienu skolotāju varētu būt astoņi skolēni, bet pilsētā - 10,2 skolēni uz vienu skolotāju.

Šie skaitļi ir ministrijas piedāvājums, kas vēl tiks pārrunāts gan ar arodbiedrību, gan jaunievēlēto novadu un pilsētu vadību, lai nonāktu pie optimāla risinājuma esošā budžeta finansējuma ietvaros.

Patlaban Latvijā šī proporcija ir seši skolēni uz vienu pedagogu, kas krietni atpaliek no citu Eiropas valstu rādītājiem.

Palielinot šo proporciju, pedagogiem būtu iespējams nodrošināt 250 latu atalgojumu par likmi (21 stundu), vienlaikus saglabājot arī patlaban esošās piemaksas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!