Foto: LETA

Akciju sabiedrība "Latvijas kuģniecība" (LK) ir sašutusi par tās akcionāra Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) apgalvojumiem, ka uzņēmuma vadība apzināti ieplānojusi šogad ievērojamus zaudējumus un tas nodarīs kaitējumu akcionāriem, tai skaitā valstij.

"Pēc vairāku gadu nesaimnieciskas darbības, LK pašlaik tiek vadīta atbildīgi un atbilstoši tirgus situācijai, tādēļ LK kategoriski noliedz VSAA vārdā izteiktos pārmetumus," teikts Kuģniecības izplatītajā paziņojumā.

LK informē, ka trīs ceturtdaļas esošo fraktu nomas līgumu ir noslēgti uzņēmuma iepriekšējās vadības darbības laikā, un norāda, ka VSAA pārstāve uzņēmuma padomē šobrīd ir Olga Pētersone, kas šo amatu ieņēma arī iepriekšējās vadības laikā, kad tika slēgti fraktu nomas līgumi.

LK skaidro, ka uzņēmuma jaunā valde, pieņemot lēmumus par jaunu fraktu nomu, ņem vērā tirgus situāciju un atbilstošo cenu piedāvājumu, ievērojot visu akcionāru intereses.

Uzņēmuma paziņojumā arī pausts, ka Kuģniecības padomē pašlaik strādā pieredzējušie kuģniecības biznesa eksperti - valdes priekšsēdētājam Polam Tomasam ir vairāk nekā divdesmit gadu pieredze kuģošanas nozarē, vadot "Vitol grupas" pasaules kuģošanas sektoru, valdes loceklis Maikls Kings savā iepriekšējā profesionālajā karjerā ir vadījis operācijas ar 100 kuģiem, piecas reizes lielāku floti, kāda ir LK. Savukārt valdes loceklis Kristofers Kernons iepriekš ir strādājis tādos starptautiskās kuģošanas tirgos kā Singapūra, Austrālija un Jaunzēlande, uzsvērts LK paziņojumā.

Jau ziņots, ka VSAA ar iesniegumu vērsās Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldē, Valsts ieņēmumu dienestā (VID) un Ģenerālprokuratūrā. VSAA uzskata, ka LK pašreizējo īpašnieku un vadības darbības rezultātā LK 2011.gadā, iespējams, ieplānoti apzināti zaudējumi gandrīz 11,5 miljonu ASV dolāru (5,5 miljonu latu) apmērā, tādējādi nodarot kaitējumu LK mazākuma akcionāru, tostarp Latvijas valsts, interesēm.

Saskaņā ar budžeta plānu LK, pēc VSAA domām, īsteno ļaunprātīgu kuģu frakts cenu samazinājuma politiku, nodarot zaudējumus LK un tās mazākuma akcionāriem. Atbilstoši publiskotajam budžetam redzams, ka vidējā kuģu frakts cena (TCE) par LK piederošu kuģa fraktu ir 12 064 ASV dolāri dienā, lai gan tirgus izpēte un kompetentu kuģošanas tirgus dalībnieku pārskati liecinot, ka vidējā frakts tirgus cena ir ap 14 000 ASV dolāru dienā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!