Nodevu samazināšana Viļņas lidostā pasažieru plūsmu Rīgā būtiski neietekmēs, uzskata VAS "Starptautiskā lidosta Rīga".
"Viļņas lidostas rīcību varētu dēvēt kā pakaļdzīšanos lidostai "Rīga"," uzskata lidostas "Rīga" viceprezidents Jānis Baļķens. "Apkalpoto pasažieru ziņā esam tālu priekšā - pērn apkalpojām par 84% vairāk pasažieru nekā Viļņas lidosta, tādēļ panākt mūs būs grūti."

Kā ziņots, Viļņas starptautiskā lidosta samazina pasažieru izlidošanas un lidmašīnas nosēšanās nodokļu likmes starptautiskajiem lidojumiem, vēloties panākt pasažieru plūsmas palielināšanos.

Pasažieru izlidošanas nodoklis pazemināts no 50 līdz 45 litiem (no 10,2 līdz 9,2 latiem), savukārt lidmašīnas nosēšanās nodoklis - no 45 līdz 40 litiem (no 9,2 līdz 8,2 latiem).

Viļņas lidostas tarifi līdz šim bijuši vieni no augstākajiem Eiropā, tādēļ nodevu samazināšana ir likumsakarīgs solis, ko nosaka aviācijas tirgus tendences visā Eiropā, sacīja Baļķens.

Lidostas "Rīga" tarifi stājās spēkā 2004. gada nogalē, kas sekmēja strauju izaugsmi - trīs gadu laikā Rīgas lidostas apkalpoto pasažieru skaits ir trīskāršojies, un patlaban vairākas Eiropas lidostas seko Rīgas piemēram, tostarp arī Viļņa, sacīja Baļķens.

Viņš gan norādīja, ka Viļņas lidostas cenu samazinājums nedod arī būtiskas priekšrocības attiecībā uz lidostas "Rīga" bāzes tarifiem abās pozīcijās, proti, gaisa kuģu nosēšanās nodoklis lidostā "Rīga" ir 8,12 eiro jeb 5,70 lati, savukārt pasažieru izlidošanas nodoklis - 12,18 eiro jeb 8,56 lati - "tātad joprojām tie ir zemāki nekā Viļņas lidostai", norādīja Baļķens.

"Esam pārliecināti, ka Lietuvas iedzīvotāji arī turpmāk izmantos lidostas "Rīga" priekšrocības - divas reizes lielāku tiešo lidojumu galamērķu skaitu, plašāku aviokompāniju klāstu un augstāku servisa līmeni," sacīja Baļķens, norādot, ka lidostas "Rīga" mērķis šogad ir sasniegt tādu apkalpoto pasažieru skaitu, kas ir līdzvērtīgs Viļņas un Tallinas lidostu apkalpotajam pasažieru kopskaitam.

Baļķens arī pauda gandarījumu par kopēju Baltijas aviācijas tirgus attīstību, kas veicinās kopēju Baltijas valstu tirgus izaugsmi, konkurētspēju un aviācijas biznesa interesi par reģionu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!