Par 111 000 eiro veidos vecāku informēšanas stratēģiju par 'izglītību mūsdienīgai lietpratībai'
Foto: Shutterstock

Valsts izglītības un satura centrs (VISC) paredzējis ar SIA "Fox Consulting" slēgt vairāk nekā 111 000 eiro vērtu līgumu par komunikācijas stratēģijas un mediju plāna izstrādi un īstenošanu vecāku informēšanai par izglītību mūsdienīgai lietpratībai katram skolēnam Latvijā, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā internetā pieejamā informācija.

Pēc IUB datiem, VISC iepirkumā paredzamā līgumcena bija 113 816 eiro, bet piedāvātā līgumcena – 111 100 eiro. Kopumā VISC izsludinātajā iepirkumā bija pieteikušies seši pretendenti.

Pēc Uzņēmumu reģistru (UR) apkalpojošās firmas "Lursoft" datiem, 2015. gadā UR reģistrētā sabiedrisko attiecību un komunikāciju vadības pakalpojumu sniedzēja "Fox Consulting" 2018. gadā apgrozījusi 294 097 eiro un gadu noslēgusi ar 32 435 eiro peļņu.

Pa 30% uzņēmuma pieder Velgai Freibergai un Anetei Gribustei, bet 40% īpašnieks ir Andris Gribusts, kurš ir arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs. Freiberga un Gribuste darbojas uzņēmuma valdē.

VISC portālam "Delfi" atzina, ka šis konkurss tika izsludināts ar mērķi veicināt vecāku informētību un izpratni par pilnveidoto mācību saturu un pieeju. Pirmsskolas izglītības vadlīnijas jau ir stājušās spēkā, un visas pirmsskolas Latvijā, kopš 1. septembra, ir sākušas darbu saskaņā ar tām, pakāpeniski ieviešot pārmaiņas, kas attiecas uz mācīšanās procesu, pieeju, metodēm un saturu, un ietekmē pirmsskolas dzīvi un darbu, kā arī attiecas uz vecāku lomu.

Jaunais valsts pamatizglītības standarts tika pieņemts pērnā gada novembrī un stāsies spēkā nākamajā mācību gadā, savukārt jaunais vidējās izglītības standarts apstiprināts nupat 3. septembrī, – un tas nozīmē, ka pārmaiņas vispārējā izglītībā vairs nav tikai iecere, bet realitāte. Tā kā nākamā gada septembrī visas pamatizglītības iestādes sāks darbu saskaņā ar jauno standartu, tad VISC uzskata, ka šis ir labākais laiks, kad par pārmaiņām informēt vecākus.

VISC norāda, ka tā mērķis ir rosināt vecāku interesi un aktīvu iesaisti bērna izaugsmē, lai sadarbībā ar skolu nodrošinātu viņam labāko, iespējami pilnvērtīgāko izglītību atbilstoši bērna interesēm, spējām un mērķiem. Vecākiem ir būtiska loma, lai sasniegtu izglītības pārmaiņu rezultātu – zinošu un prasmīgu bērnu, kurš skolā jūtas labi, spēj uzņemties atbildību par savu mācīšanos, mācās ar izpratni, jēgpilni, apzinās sevi un savas intereses, skolā saņem pietiekamu atbalstu un motivāciju mācībās.

VISC pauž, ka vecāku aptauju rezultāti liecina, ka izpratne par vecāku lomu šobrīd ir ļoti atšķirīga, taču ir skaidrs, ka tai nevajadzētu nozīmēt atzīmju kontroli, mājasdarbu pildīšanu bērna vietā, privātskolotāja algošanu. Turklāt saņemtie jautājumi apliecina, ka vecāku vidū trūkst informācijas un izpratnes par pārmaiņām izglītībā. Ar kampaņu paredzēts vairot vecāku informētību un izpratni par to, ko nozīmē vecāku aktīva loma bērna izglītībā, kā arī panākt vecāku attieksmes un uzvedības maiņu.

Komunikācijas stratēģijas un mediju plāna īstenošanu publiskajā vidē paredzēts sākt no šī gada oktobra vidus un līdz šī gada decembra beigām.

Kampaņas mērķis ir ne tikai sekmēt un uzturēt sabiedrībā diskusiju par mūsdienīgu izglītību – ko tā nozīmē, kāpēc tā vajadzīga, kas to veido, kādi ir ieguvumi bērnam un sabiedrībai, – bet arī tiešā veidā informēt un izglītot vecākus par viņu lomu bērna izaugsmes veicināšanā, tajā skaitā rādot, kā viņi ikdienā var atbalstīt bērna mācīšanos.

Tā kā līdz šim satura un pieejas pilnveidē un ieviešanā strādāts roku rokā ar tieši iesaistītajām auditorijām – skolām, skolotājiem, pašvaldībām, izglītības pārvaldēm un sociālajiem partneriem, un likumsakarīgi ir pienākusi kārta vecāku auditorijai, norāda VISC. Paredzams, ka ar kampaņu tiks mazināti arī neatbilstošie priekšstati par gaidāmajām pārmaiņām izglītībā un novērstas vecāku bažas.

VISC atzīmē, ka vecāku informētības un izpratnes nozīmi apliecina arī VISC iepriekšēja pieredze, ieviešot jaunu mācību saturu, – tā rāda, ka vairākas ieceres palikušas neīstenotas vai nav iedzīvojušās, jo vecāki nav bijuši pietiekami informēti par pārmaiņām vai arī saņēmuši izkropļotu informāciju, kā rezultātā nepieņēma plānotās izmaiņas. Kā piemēru VISC min formatīvās vērtēšanas neiedzīvošanos desmit gadu garumā un vecāku pausto vēlmi savulaik no tās atteikties.

"Delfi" jau rakstīja, ka pirms vairākiem gadiem tika sākta Latvijas izglītības reforma, tostarp paredzot izglītības iestādēm lielāku brīvību mācību procesa organizēšanā.

Pērnā gada nogalē tika norādīts, ka jaunā satura mērķis visās izglītības pakāpēs ir izglītība mūsdienīgai lietpratībai, lai cilvēki ne tikai zina faktus, bet arī prot pielietot zināšanas.

Kā ziņots, pilnveidoto mācību saturu un pieeju ieviesīs pakāpeniski.

Šogad no 1. septembra pēc jaunās kompetenču pieejā balstītās sistēmas sāk mācīties pirmskolas audzēkņi, nākamgad tiks ieviests pilnveidotais mācību saturs arī 1., 4., 7. un 10. klasē, 2021./2022. mācību gadā jaunais mācību saturs tiks ieviests arī 2., 5., 8. un 11. klasē, savukārt visā izglītības sistēmā jaunais mācību saturs pilnībā tiks ieviests 2022./2023. mācību gadā.

Source

www.DELFI.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form