Foto: Publicitātes foto

Šogad līdz 18. jūnijam Valsts policija (VP) kopumā ir fiksējusi 69 ceļu satiksmes negadījumus, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji. Šajos negadījumos ir cietušas 48 personas, portālu "Delfi" informēja VP pārstāve Krista Andersone

Jāatgādina, ka kopš 11. maija ir valdības apstiprināti grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos, kuros noteikts regulējums elektroskrejriteņiem, par ko sīkāk var lasīt šeit.

Tiesa, kā ziņo VP, ik dienu var novērot, kā elektoskrejriteņu vadītāji pārkāpj drošības noteikumus un nereti arī izraisa avārijas situācijas, tādējādi briesmām pakļaujot ne tikai sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus. VP visā Latvijā no šī gada 9. līdz 20. jūnijam rīkoja pastiprinātas pārbaudes tieši šiem satiksmes dalībniekiem, lai veicinātu šo transportlīdzekļu vadītāju izpratni par jaunajiem noteikumiem un mudinātu viņus aktīvāk rūpēties par savu un apkārtējo drošību.

Policija reidu laikā visbiežāk fiksētais pārkāpums bija, ka personas ar elektroskrejriteni pārvietojas divatā. Tika konstatēti gadījumi, kad vecāki pārvadāja savas mazākās atvases uz elektroskrejriteņiem un jaunieši vizinājās uz šī transportlīdzekļa izklaides nolūkā. Noteikumi paredz, ka elektroskrejriteņu vadītājs nedrīkst vest pasažieri.

Tāpat nereti tika konstatēti gadījumi, kad ar elektroskrejriteņiem pārvietojās personas, kuras nav sasniegušas attiecīgu vecumu, lai to varētu vadīt. Jāatgādina, ka no 11. maija pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka elektroskrejriteni drīkst vadīt personas, kuras ir sasniegušas 14 gadu vecumu.

Laika posmā, kad visā Latvijā tika rīkotas pārbaudes elektroskrejriteņiem, tika konstatēti vairāki gadījumi, kad elektroskrejriteņu vadītāji transportlīdzekli vadīja alkohola reibumā. Piemēram, 17. jūnijā, Liepājā ap pulksten 3 naktī tika konstatēts, ka kāds vīrietis pārvietojas ar nomas elektroskrejriteni un personas izelpā tika konstatētas 2,16 promiles. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process.

Savukārt Latgales reģionā tika konstatēts kāds elektroskrejriteņa vadītājs, kurš vadīja transportlīdzekli, atrodoties 2,07 promiļu reibumā. Saistībā ar notikušo tika sastādīts administratīvā pārkāpuma process. Pastiprināto pārbaužu laikā arī Rīgas reģionā tika konstatēti elektroskrejriteņu vadītāji, kuri transportlīdzekli vadīja alkoholisko dzērienu reibumā. VP uzsver: nedrīkst braukt ar elektroskrejriteni, ja tā vadītājam alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.

Jāpiemin, ka elektroskrejriteņu vadītāji atsevišķās situācijās izvēlas nepiemērotu braukšanas ātrumu, kā rezultātā nereti pats elektroskrejriteņa vadītājs gūst traumas, krītot no transportlīdzekļa.

Policija norāda, ka, pārvietojoties satiksmē ar elektroskrejriteni, ir rūpīgi jāizvērtē braukšanas apstākļi, jābūt uzmanīgiem un vērīgiem, tāpat jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums savām spējām, bet jāatceras, ka tas nedrīkst pārsniegt 25 km/h. Gadījumos, ja transportlīdzekļa vadītājs pārvietojas pa ietvi, tad ātrums pēc nepieciešamības jāpielāgo gājēju ātrumam, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām. Gājējiem pārvietojoties pa ietvi ir priekšroka.

Sīkāk par to, kā elektroskrejriteņu šoferi iekļaujas pilsētu satiksmē, var lasīt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!