Foto: PantherMedia/Scanpix
Pirmās dienas pieredze, kopš Autotransporta direkcija (ATD) nolēma atcelt sešus reisus un mainīt grafiku maršrutā Rīga-Bauska, liecina par pamatotu iedzīvotāju neapmierinātību un vietējais pārvadātājs aicinās ATD mainīt reisu plānojumu.

SIA "AIPS" valdes priekšsēdētājs un Bauskas novada domes deputāts Uldis Kolužs (JL) informēja, ka jau pirmajā dienā, kad autobusi Rīgas maršrutā kursē pēc jaunā grafika, iedzīvotāji sūdzējušies par atceltajiem reisiem.

"Pirmajā dienā mums kļuvis skaidrs, ka pāris reisu ir noņemti nepārdomāti un vismaz viens rīta reiss būtu atjaunojams. ATD mums ir piekritusi, ka, iespējams, atsevišķi reisi būtu jāpārplāno, un esam vienojušies, ka mēs turpinām pētīt un testēt jauno kārtību, par ko informēsim direkciju," skaidroja Kolužs.

Viņš pauda, ka pārvadātājam ir saprotama kritiskā situācija, kurā trūkst līdzekļu pārvadātāju zaudējumu segšanai, taču taupību nepieciešams risināt pēc iespējas lietderīgāk. SIA "AIPS" vadītājam nav saprotama situācija, kad datiem par pasažieru plūsmu piešķirta slepenība, jo šie dati nesatur informāciju par personu. Informācijai par pasažieru plūsmu jābūt atklātai, uzskata Bauskas pārvadātājs.

Kolužs skaidroja, ka ir uzlabojusies sadarbība ar ATD, un viņu priecē, ka iestāde ir gatava sadarboties un mainīt lēmumus. "Kopš valsts SIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētājs ir Normunds Narvaišs, mums ir vieglāk runāt un mēs sastopam izpratni. Jūtams, ka iestādi vada nozares profesionālis," pauda Kolužs.

Bauskas novada domes Lietvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Andra Matuļenko informēja, ka izmaiņas autobusu maršrutā Bauska-Rīga ir ietekmējušas to iedzīvotāju ikdienas dzīvi, kas strādā Rīgā. Vairāku reisu izkārtojums neatbilst braucēju vajadzībām gan saistībā ar nokļūšanu līdz darbavietai Rīgā, gan ar nokļūšanu mājās Bauskā.

"Ir zināms, ka iedzīvotāji ar pretenzijām vērušies ATD. Savu viedokli šajā jautājumā izteicis arī SIA "AIPS", kas veic autopārvadājumus šajā maršrutā. Var diskutēt arī par reisu izkārtojumu no saimnieciskā viedokļa. Šāda ATD rīcība paplašina darba lauku privātajiem pasažieru pārvadātājiem," skaidroja Matuļenko.

Jau ziņots, ka 1.augustā pēc 112 autobusu maršrutu slēgšanas Autotransporta direkcija saņēmusi pasažieru sūdzības par maršrutiem Rīga-Bauska un Aizkraukle-Sigulda; sūdzību pamatotība patlaban tiek izvērtēta, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja direkcijā.

Kā iepriekš ziņots, ņemot vērā nepieciešamību iekļauties pasažieru pārvadājumu veikšanai paredzētajā valsts budžeta finansējumā, ATD pieņēmusi lēmumu par 112 autobusu reisu slēgšanu, galvenokārt maršrutos uz Sloku, Ogri un Tukumu.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja ATD, nepieciešamība samazināt ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītos izdevumus radusies tādēļ, ka šim mērķim paredzētais valsts finansējums salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir sarucis par aptuveni 20%.

Izmaiņas notiks galvenokārt pasažieru vilcienam paralēli kursējošo autobusu kustības grafikos: tiks samazināts reisu skaits maršrutā Rīga-Sloka, kurā atcelti 27 reisi, Rīga-Dubulti, kur atcelti 46 reisi, Rīga-Ogre, kur atcelti 15 reisi, bet autobusu maršruts Rīga-Tukums tiks slēgts, jo satiksmi līdz Tukumam nodrošina gan vilciens, gan no Rīgas kursējošie autobusi Kurzemes virzienā.

ATD veicot pārrunas ar AS "Pasažieru vilciens" par pasažieru plūsmas pārņemšanas iespējām, izskatot vilciena ekspreša Rīga-Tukums norīkošanu un atsevišķu vilciena reisu Rīga-Sloka pagarināšanu līdz Tukumam.

Izmaiņas autobusu kursēšanas grafikos gaidāmas arī maršrutā Rīga-Bauska, kurā atcelti seši reisi un mainīti citu reisu izpildes laiki, bet maršruts Aizkraukle-Sigulda tiks slēgts, jo abos reisos, kas dienas laikā kursē šajā maršrutā, vienlaicīgi tiek pārvadāti ne vairāk kā četri līdz astoņi pasažieri.

Kā ziņots, šā gada 18.jūlijā ATD valde pieņēma lēmumu par līgumu slēgšanu ar desmit pārvadātājiem, kuri cenu aptaujā iesnieguši izdevīgākos piedāvājumus sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai maršrutos, kas iepriekš bija iekļauti lotē "Centrs-1".

Līdz ar to pārvadātāju plānotā vidējā viena kilometra pašizmaksa samazinājusies par 31%, salīdzinot ar 2011.gada pirmā ceturkšņa rezultātiem. Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem uz samazinātās pašizmaksas un optimizētās maršrutu tīkla daļas rēķina ATD kalendārā gada laikā varēs ietaupīt aptuveni 1,22 miljonus latu, kas palīdzēs iekļauties samazinātajā valsts finansējumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!