Pēc pārejas uz ciparu apraidi notiks izmaiņas televīzijas kanālu reitingos, jo auditorijas fragmentācija kļūs vēl izteiktāka, atzīst aptaujātie reklāmas eksperti.

Mediju aģentūras "Media House" valdes loceklis Juris Liepiņš atzīst, ka pēc pārejas uz digitālo televīziju gaidāma skatīšanās laika pārdale par labu kanāliem, kuros reklāmu nevar izvietot.

"Paplašinoties piedāvājumiem no kabeļtelevīziju operatoriem, skatītāji izvērtēs piedāvājumus. Reitingu krišanās gaidāma gan analogā signāla izslēgšanas dēļ, gan jaunu televīzijas kanālu pieejamības dēļ. Tātad - vairāk reklāmu par zemāku katra atsevišķā klipa cenu," sacīja Liepiņš.

Kā atzīst mediju holdinga "Baltic Media Alliance" izpilddirektors Ivars Belte, viņa vadītā kompānija jaunās tehniskās iespējas uztver kā lielu izaicinājumu veidot spēcīgāku konkurenci ar līdz šim brīvi pieejamajām ētera televīzijām.

"Aprēķini liecina, ka "Baltic Media Alliance" kanāli ("Pirmais Baltijas kanāls", "RenTV Baltija", "RTR Planēta" u.c.), kas līdz šim bija tehniski pieejami tikai ierobežotam mājsaimniecību skaitam, pēc šīm izmaiņām būs brīvāk pieejami daudz plašākam skatītāju lokam," sacīja Belte.

Viņš norāda, ka līdz ar to izmaiņas sajutīs ne tikai televīzijas kanāli savos reitingos, bet arī daļa skatītāju.

Mediju aģentūras "Carat" valdes locekle Baiba Liepiņa prognozē, ka pēc pārejas uz digitālo televīziju būs reitingu kritums reklāmas pauzēs un vēl izteiktāka auditorijas fragmentācija.

Liepiņa norāda, ka nebūtu pareizi vilkt paralēles ar citām valstīm, kurās agrāk tika ieviesta ciparu apraide. "Pateicoties platjoslas interneta attīstībai, un interneta pozīciju nostiprināšanās dēļ mainās cilvēku ieradumi, kas, iespējams, nebija tik izteikti pirms dažiem gadiem, kad citas valstis pārgāja uz digitālo formātu," atzīst Liepiņa.

Kā iepriekš atzina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" mediju pētījumu eksperts Mārtiņš Traubergs, pārejot uz digitālo apraidi, auditorijas ziņā ieguvēji būs kabeļa un satelīta kanāli, savukārt zaudētāji - nacionālās apraides kanāli.

Traubergs atzīst, ka patlaban apmēram 60% no nacionālo kanālu auditorijas veido analogās virszemes televīzijas skatītāji.

"Tā ir ievērojama auditorijas daļa, kura, rodoties iespējai vērot plašāku kanālu klāstu, iespējams, fragmentēsies," prognozē Traubergs.

Kā ziņots, Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP) apstiprinājusi Latvijas Televīzijas (LTV) finansējuma pārdali, lai nodrošinātu LTV analogo apraidi pārejas periodā līdz 1.jūnijam.

LTV 7.kanāls no šā gada 1.marta pilnībā pāries uz ciparu apraidi. Savukārt LTV 1.kanāls analogo apraidi Rīgā un 70 kilometru rādiusā ap Rīgu pārtrauks no 1.aprīļa, bet visā Latvijā - no 1.jūnija.

Kā ziņots, šā gada 1.jūnijā paredzēto analogās televīzijas apraides izslēgšanu visā Latvijā varētu kavēt iespējamā tiesāšanās ar telekompāniju "TV3", kura paziņojusi par nodomu turpināt analogo pārraidi vismaz līdz 2010.gada beigām.

Savukārt telekompānija LNT vienojusies ar "Lattelecom" par pilnīgu pāriešanu uz ciparu apraidi un analogās apraides pārtraukšanu 1.aprīlī Rīgas apraides reģionā (70 kilometru rādiusā ap Rīgu) un 1.jūnijā - visā pārējā Latvijā.

Kā ziņots, pērn visvairāk skatītais televīzijas kanāls bijis LNT, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie 2009.gada televīzijas kanālu auditoriju dati.

Telekompānijas LNT vērošanai televīzijas skatītāji, kas vecāki par četriem gadiem, veltījuši 16,8% no kopējā televīzijas skatīšanās laika.

Otrs skatītākais bijis kanāls "TV3" ar 15,4%, bet trešais - PBK ar 11,2 %. Ceturtajā vietā ierindojies Latvijas Televīzijas 1.kanāls, kura vērošanai veltīts 10,1%, savukārt Latvijas Televīzijas 7.kanālam veltīti 4,5% no kopējā televīzijas skatīšanās laika, kanālam "TV5 Rīga" - 3,9% un kanālam "3+" - 3,4% no kopējā televīzijas skatīšanās laika.

Savukārt kanālam "RTR Planeta Baltija" veltīti 3,3%, kanālam "RenTV Baltija" - 2,5%, kanālam "TV6" - 0,9% un kanālam PBMK - 0,5%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 25,3%, bet video un DVD skatīšanai - 2,1% no kopējā skatīšanās laika, liecina "TNS Latvia" apkopotā informācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!