Aptuveni 53% iedzīvotāju higiēnas preču piedāvāšana plašsaziņas līdzekļos šķiet ārkārtīgi kaitinoša, liecina mediju aģentūras "Creative Media Services" pētījums.
Latvijas iedzīvotājus visvairāk kaitina reklāma, kurā tiek piedāvātas higiēnas preces un visdažādākie veļas pulveri. No šīm reklāmām lielākā daļa cilvēku cenšas izvairīties.

Daudzi cilvēki par neciešamām atzīst arī medikamentu, automašīnu un tirdzniecības vietu reklāmas.

Patērētāju attieksmes pētījums arī atklājis, ka visvairāk kaitinošās reklāmas vienlaikus ir arī tās, kuras cilvēki vislabāk atceras. Ja cilvēkiem būtu jānosauc reklāma, kas pirmā ienāk prātā, 37% nosauktu kādu no biežāk reklamētajiem veļas pulveriem, bet 29% minētu kādu higiēnas preču marku.

Tikai 11% Latvijas iedzīvotāju pirmās asociācijas veidojas ar pārtikas produktu reklāmām, bet 8% - ar kādas automašīnas markas piedāvājumiem masu medijos.

Reklāmas tirgus pētījums atklājis, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju apzināti izvairās no reklāmu skatīšanās televīzijā, klausīšanās radio, kā arī aplūkošanas internetā vai preses izdevumu lapās. 52% aptaujāto norāda, ka tā rīkojas bieži, savukārt 27% cilvēku atzīmējuši, ka vienmēr apzināti izvairās no reklāmām.

Mediju aģentūras "Creative Media Services" direktors Kārlis Gudonis norāda, ka, izvērtējot iegūtos pētījuma rezultātus, redzams, ka reklāma, kura cilvēkiem nepatīk, paliek spēcīgāk atmiņā nekā tā, kura patīk. Turklāt cilvēki ir noguruši no tradicionālām, garlaicīgām reklāmām, tomēr turpina viņas skatīties un pat atceras. Pēc Gudoņa teiktā, rodas jautājums, kas ir svarīgāks - reklāmas saturs vai tās apjoms, lai sasniegtu uzstādītos mērķus.

Gudonis uzsver, ka pēc pētījuma rezultātiem var saprast, kurā virzienā ir jāstrādā reklāmdevējiem, lai sasniegtu savus mērķus. Apstiprinās arī tas, ka ne vienmēr ir svarīgs reklāmas saturs, bet gan tās apjoms.

"Creative Media Services" direktors atzīst, ka ir skaidrs: lai samazinātu esošo mediju noslogotību, ir jārada un jāmeklē jauni veidi, kā precīzāk uzrunāt konkrēto auditoriju.

Nepieciešami oriģināli, neiedomājami, drosmīgi risinājumi, kas cilvēku atmiņā paliek ar pozitīvām asociācijām, bet tajā pašā laikā sasniegs reklāmdevēju mērķus, skaidro Gudonis.

Tikmēr reklāmas tirgus pētījumā aptaujātie atklājuši, ka vislielāko uzmanību pievērš reklāmām televīzijā. Respondenti uzskata, ka reklāmām citos plašsaziņas līdzekļos viņi pievērš salīdzinoši mazāk uzmanības. Rīdzinieki apzinātāk un biežāk izvairās no reklāmām plašsaziņas līdzekļos, secināts pētījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!