Foto: DELFI

Otrdien vairāk nekā 100 cilvēki uz Latvijas un Lietuvas robežas piedalījās akcijā, kas tika rīkota ar mērķi pievērt amatpersonu uzmanību Liepājas-Rucavas ceļa sliktajam stāvoklim. Akcija notika, neskatoties uz to, ka bedres uz ceļa pēdējo dienu laikā ir aizlāpītas, informēja Rucavas novada domes priekšsēdētāja Līga Stendze ("Novadnieki").

Protesta akcija bija iecerēta kā simboliska bedru aizlāpīšanas talka. "Sestdien un svētdien bija noticis brīnums, un visas bedres bija aizlāpītas. Ja salīdzina ar situāciju, kāda bija pirms trim nedēļām, jāsaka, ka tagad ceļa stāvoklis ir gandrīz ideāls," atzina Stendze. Tomēr pašvaldības vadītāja prognozēja, ka, ņemot vērā zemo gaisa temperatūru bedru lāpīšanas laikā, rezultāts nebūs ilglaicīgs un bedres parādīsies atkal.

Neskatoties uz to, ka ceļa stāvoklis pašlaik ir uzlabojies, šodien rīkotā protesta akcija nebija zaudējusi savu jēgu, jo tās mērķis bija panākt ne tikai bedru aizlāpīšanu, bet gan ceļa rekonstrukciju, kā arī pievērst amatpersonu uzmanību tam, cik sliktā stāvoklī Latvijā ir ceļi kopumā, norādīja Stendze. "Ja Latvijā nebūs labu ceļu, tas kavēs uzņēmējdarbības attīstību, līdz ar to valstij nebūs nodokļu. Vai tiešām valdība to nesaprot? Valstij atrodas nauda komercbanku glābšanai un eiro ieviešanai, ir nauda fotoradaru iegādei, bet ceļu sakārtošanai naudas nez kāpēc nav."

Protesta akcijā uz Latvijas un Lietuvas robežas šodien piedalījušies ne vien iedzīvotāji, bet arī Rucavas un Nīcas pašvaldību vadītāji, dažu Lietuvas pašvaldību pārstāvji, arī Ventspils Augstskolas lektors Dmitrijs Smirnovs, kuru savulaik uz divām diennaktīm aizturēja Drošības policijas par kritisku viedokļu paušanu saistībā ar Latvijas ekonomikas stāvokli.

Jau ziņots, ka šogad uz ceļa, kas savieno Liepāju ar Rucavu un Lietuvas robežu, atkal bija izveidojušās bīstamas bedres, kurās iebraucot sabojātas desmitiem vieglo un arī kravas automašīnu.

"Situācija ir patiešām dramatiska, jo bedres ir dziļas un ar asām malām," iepriekš atzina Rucavas novada domes priekšsēdētāja, piebilstot, ka arī pati, dodoties uz Liepāju, redzējusi vairākas automašīnas, kas bedru dēļ cietušas. "Dienas laikā vēl ir iespējams kaut kā izlīkumot, taču tumsā vai lietus laikā no bedrēm izvairīties ir ļoti grūti," atzina Stendze, uzsverot, ka ar katru gadu situācija tikai pasliktinoties.

Arī pērn tika rīkots pikets pret slikto ceļa stāvokli. "Visas demokrātiskās metodes, lai pievērstu valsts uzmanību ceļa sliktajam stāvoklim, esam izmēģinājuši. Varbūt tagad būs jāizdomā kaut kas neatļauts," iepriekš sprieda novada vadītāja.

Jau ziņots, ka arī Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija) pērn martā nosūtīja vēstuli Latvijas autoceļu pārvaldītāja "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājam Ivaram Pāžem un Latvijas autoceļu apkopes uzņēmuma "Latvijas autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājam Vladimiram Kononovam, jau atkārtoti prasot uzlabot valsts autoceļa Liepāja-Palanga tehnisko stāvokli.

Pilsētas mērs vēstulē informējis, ka pašvaldība regulāri no autotransporta kravu pārvadātājiem un autobraucējiem saņem pamatotas sūdzības par valsts galvenā autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža posma Nīca-Lietuvas robeža tehnisko stāvokli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!