Foto: DELFI Aculiecinieks

Gada laikā kopš fotoradaru uzstādīšanas ātruma pārkāpēju skaits sarucis par desmitdaļu, tāpēc fotoradariem uz ceļiem jāpaliek arī pēc valdības lēmuma lauzt līgumu ar to ieviesēju, pretējā gadījuma satiksmes uzraudzībā vēl divus gadus valdīs haoss, portālam "Delfi" atzina Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

Tāpēc Valsts policija un Iekšlietu ministrija cer turpināt sadarbību nevis ar neveiksmīgo radaru ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri", bet gan ar radaru ražotāju, Vācijas uzņēmumu "Vitronic".

"Noņemt esošos radarus nozīmētu haosu satiksmes uzraudzībā vismaz uz diviem gadiem, un nāktos satiksmes uzraudzībā atkal vairāk nodarbināt policistus," portālam "Delfi" teica Ķuzis.

Otrdien valdības sēdes laikā uzklausīts fotoradaru ražotāja "Vitronic" pārstāvja Norberta Šteina viedoklis par situāciju. Viņš paudis gatavību līdz 28.septembrim, kad valdība plāno lauzt līgumu ar radaru ieviesēju, iesniegt priekšlikumus "situācijas normalizēšanai, līguma saistību un garantiju izpildei", pēc valdības sēdes pastāstīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

"Priekšlikumi ir paredzēti ar domu nodrošināt fotoradaru darbības nepārtrauktību, kas ir viens no, protams, mūsu mērķiem, kuru mēs esam apņēmušies īstenot," sacīja ministrs.

Pagaidām gan nevar pateikt, kā sadarbību ar fotoradaru ražotāju "Vitronic" varētu turpināt. Ķuzis portālam "Delfi" gan izteica pieļāvumu, ka situācijā, kad "Vitronic" būtu ieinteresēts turpināt sadarbību un nepārtraukt radaru darbību uz Latvijas ceļiem, Latvijas puse varētu diktēt valstij labvēlīgākus noteikumus.

Gan Kozlovskis, gan Ķuzis atzina, ka "Vitronic Baltica un partneri" nesen Valsts policijai iesniegtais 200 lappušu biezais skaidrojums par radaru ieviešanas ķibelēm nebija apmierinošs. Savukārt ražotāja "Vitronic" stāstītais valdības sēdes laikā bijis saturiski atšķirīgs un saistošāks Latvijai.

Jau vēstīts, ka valdība otrdien nolēma lauzt līgumu ar fotoradaru piegādātāju un ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri". Līgumu paredzēts lauzt 28.septembrī. Tiesa, līdz šim datumam valdība gaidīs priekšlikumus no Vācijas radaru ražotāja "Vitronic" par iespējamiem risinājumiem, lai radari turpinātu darbu uz Latvijas ceļiem. Savukārt sadarbību ar ražotāja meitas kompāniju "Vitronic Baltica un partneri" jebkurā gadījumā neturpinās, sacīja iekšlietu ministrs.

Līgumu nolemts lauzt, jo radaru ieviesējs nav pildījis līguma nosacījumus. Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam kopā darbojas 61 fotoradars - 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!