Foto: Publicitātes foto

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir reaģējis uz optikas salonu "Outlet Optika" jauno reklāmu, un licis dažu stundu laikā noņemt tās no visiem optikas salonu skatlogiem, jo saskata reklāmā klaju Ādolfa Hitlera un nacistiskā režīma slavināšanu, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā, kurš savu vainu neatzīst un ir gatavs tiesāties.

Šobrīd optikas salonos "Outlet Optika" noris ikgadējā kampaņa, kura piedāvā iespēju, pērkot vienas brilles, otru briļļu ietvaru klientiem izvēlēties bez maksas. Reklāmu ilustrē divi zīmēti tēli, kuri ir identiski vienādi. Atšķirība redzama tikai vienā aksesuārā: ja uz viena kariķējuma ir uzlikta Čārlija Čaplina cepure, tad uz otra- nē, norāda "Outlet Optika" komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kossovičs.

"Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kanelas, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro, savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt," stāsta Kossovičs.

Savukārt PTAC patērētāju informēšanas un komunikāciju
daļas vadītāja Sanita Gertmane portālam "Delfi" sacīja, ka
PTAC uz sūdzības pamata ir uzsācis lietas izmeklēšanu saistībā ar optikas salonu "Outlet Optika" izplatīto reklāmu. Lietu izskatīšanas laikā PTAC ierastā prakse ir atkarībā no lietas apstākļiem rakstveidā vai mutvārdos aicināt uzņēmējus brīvprātīgi novērst iespējamos pārkāpumus.

Arī šajā gadījumā PTAC pārstāve zvanīja minētā uzņēmuma vadībai, lai informētu par saņemto sūdzību un iespējamo pārkāpumu, kā arī aicināja pārtraukt reklāmas izplatīšanu pēc iespējas operatīvi. PTAC pārstāve nav piesaukusi uzņēmuma minētos apgalvojumus par politisko režīmu vai ģeopolitisko situāciju pasaulē, ko apstiprina vairāki liecinieki. PTAC, vērtējot iespējamos reklāmas un negodīgas komercprakses likuma pārkāpumus, turpinās lietas izskatīšanu, norādīja Gertmane.

Kā skaidro uzņēmuma "Outlet Optika" pārstāvis, tad reklāmas radīšanas stāsts it ne mirkli nebija domāts, lai slavinātu ne PTAC piesaukto Ādolfu Hitleru, ne nacisma ideoloģiju. Kampaņas ideja esot bijusi pavisam citāda - parādīt, ka cilvēkam nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai.

Sarunā ar PTAC uzņēmums lūdza paskaidrot, kas liecina par to, ka šī reklāma slavina nacisma idejas, uz ko PTAC atbildēja, ka "Outlet Optika" kampaņā abus tēlus rotā tipiskās ūsas, kuras atpazīstot visa pasaule kā Ādolfa Hitlera simbolu. Rezultātā ūsu simbols ir tas, kas aizskar sabiedrības intereses un tas neesot pieļaujami.

Kossovičs arī norāda, ka PTAC sarunas laikā piesaukuši šī brīža sociālpolitiskos un ģeopolitiskos notikumus un pat nesenos traģiskos Parīzes notikumus, kas šādu reklāmu padarot pilnīgi nepieņemamu, un, ja no uzņēmuma puses momentāli nesekos rīcība, tad savus argumentus varēšot izklāstīt tiesā.

"Parīzes traģiskais konteksts, mūsuprāt, ir piesaukts nevietā, jo Francija un visa Eiropa gluži pretēji spēja apliecināt, ka pāri visām interesēm, būtiskākā mūsu vērtība ir brīvība izpausties. Tieši šī absurdā pieeja mūsu uzņēmumu mudināja pieņemt PTAC ultimātu- izaicinājumu tikties tiesā. Mēs vēlamies pierādīt, ka vizuālā karikatūra, ko esam izmantojuši savā reklāmā ne mirkli nav interpretējama kā nacisma ideoloģijas slavinoša. Uzskatām, ka šis būs interesants precendents, lai novērtētu vai valsts institūcijas drīkst tik radikāli interpretēt brīvas izpauses, un kā šo stāstu novērtēs tiesu vara," sacīja Kossovičs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!