Foto: DELFI
Rīgas pašvaldība uzsākusi sarunas ar Dienvidu tilta trešās kārtas būvniekiem – "Transport Systems" par līguma laušanu, jo domei un uzņēmējiem atšķiras viedokļi par projekta izmaksām. Dome cer līgumu lauzt bez soda sankcijām, portālu "Delfi" informēja Rīgas mēra padomniece Anna Kononova.

Pašlaik notiek sarunas ar "Transport system" par līguma laušana, jo, ņemot vērā inflācijas un deflācijas koeficientus, kas bija paredzēti līgumā, abas puses nenonāca pie kompromisa par būvdarbu izmaksām.

Dome gan cer, ka tai izdosies ne vien izvairīties no soda sankcijām, bet arī, uzreiz pēc līguma laušanas izsludinot jaunu konkursu, iekļauties iecerētajos projekta termiņus un izbūvēt trešo kārtu līdz nākamā gada beigām. Jaunajā konkursā pašvaldība plāno noslēgt līgumu par tai pieņemamo summu.

Jau ziņots, ka naudas trūkuma dēļ Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecība pērn vasarā pārtraukta. Dome plānoja lūgt Finanšu ministrijai atļauju uzņemties ilgtermiņa saistības šī projekta īstenošanai, bet tikmēr darbi nenotika.

Iepriekš dome lēsa, ka trešās kārtas pabeigšanai kopumā nepieciešami 16-17 miljoni latu.

Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.

Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Transport Systems" (iepriekšējais nosaukums - "Dienvidu tilts"), kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!