Rīgā cīņā ar bedrainajām ielām steigsies vēl deviņas remontbrigādes, sola dome
Foto: F64

Kad ir nokrišņi un gaisa temperatūra bieži svārstās ap nulli, vairākkārtīgi sala periodiem mijoties ar atkušņiem, ielu segumā neizbēgami veidojas satiksmei bīstamas bedres, kuru likvidēšanai brauktuvju uzturētāji ir piesaistījuši papildu deviņas remontdarbu brigādes, portāls "Delfi" uzzināja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pašvaldībā atgādina, ka bedres veidojas vietās, kur nolietots segums un uz brauktuves izveidojušies defekti un plaisas. Satiksmei bīstamo bedru likvidēšanai izmanto aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju, kas piemērota vēsākiem laika apstākļiem, kad gaisa temperatūra ir ap nulli. Pirms ieklāšanas darbu sākšanas bedre tiek rūpīgi iztīrīta un nosusināta.

Remontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laika apstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis. Šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas.

Pašvaldībā norāda, ka atbildīgie dienesti regulāri seko līdzi bīstamajām bedru vietām un tās remontē. "Sabiedrības iesaiste palīdz ātrāk identificēt problemātiskās vietas, tāpēc aicinām arī turpmāk iedzīvotājus par satiksmei bīstamām bedrēm ziņot Satiksmes vadības centram pa tālruni 8000 3600," skubina pašvaldībā.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) norāda, ka "šobrīd ceļu uzturētāji strādā pastiprinātā režīmā, lai likvidētu satiksmei bīstamās bedres. Lai šos darbus veiktu operatīvāk, ir norīkotas papildus brigādes".

Viņa skatījumā ilgtermiņā novērst bedru rašanos var tikai ar pilnu seguma atjaunošanu vai vienlaidu asfalta ieklāšanu, ko "turpināsim darīt šovasar vēl aktīvāk nekā iepriekšējā būvdarbu sezonā".

Ķirsis atzīmē, ka vienlaidus asfaltbetona seguma ieklāšana garākos ielu posmos ir vienīgais uzturēšanas remontdarbu veids, kas izslēdz bedru veidošanos tuvākajos gados.

2022. gada pašvaldības budžetā ir paredzēti papildu septiņi miljoni eiro ceļu uzturēšanai. Ķirsis pauž, ka 24 miljoni eiro ir līdz šim vēsturiski lielākais uzturēšanas budžeta apjoms un "ir būtisks solis 10 gadu laikā nolaistās infrastruktūras sakārtošanai".

Pašvaldībā norāda, ka pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra nostabilizēsies virs plus pieciem grādiem, pilsētā sāksies plānveida remontdarbi ar ierastajām tehnoloģijām – karsto asfaltu un asfalta vienlaiduma ieklāšanu, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku un ļauj salabot ne vien satiksmei bīstamās bedres, bet arī novērst mazāka izmēra defektus.

"Delfi" jau rakstīja, ka pašvaldībā pirms pāris dienām informēja, ka līdz šim ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju ir salaboti 5480 kvadrātmetri šādu satiksmei bīstamu bedru, taču tas pagaidām kopējo situāciju nav būtiski uzlabojis.

Par satiksmei bīstamām uzskata bedres, kuru izmērs ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un to dziļums lielāks par pieciem centimetriem. Bedres visstraujāk veidojas ielu posmos, kur uz brauktuves izveidojušies defekti un plaisas.

Bedres visstraujāk veidojas ielu posmos, kur nolietots segums un uz brauktuves izveidojušies defekti un plaisas. Mainīgos laikapstākļos, kad nokrišņi un gaisa temperatūra svārstās ap nulli, satiksmes ietekmē ielu seguma defekti veidojas neprognozējami.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Rīgas dome
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form