Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien uzdeva Satiksmes departamentam sagatavot ieteikumus grozījumiem likumdošanā, lai pašvaldības policijai būtu tiesības regulēt satiksmi vasaras perioda sastrēgumstundās.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pašlaik likums "Par policiju", nosakot policijas struktūru, policijas iestāžu kompetenci un nošķirot to atbildību, nedod pašvaldības policijai tiesības regulēt satiksmi.

Izvērtējot iepriekšējo gadu pieredzi, Satiksmes departaments uzskata, ka vasaras periodā sastrēgumu stundās viens no efektīvākajiem satiksmes regulēšanas veidiem ir atbilstošas kvalifikācijas satiksmes regulētāji.

Pastāvīga satiksmes regulētāju darbība būtu nepieciešama Brīvības gatves krustojumos ar Juglas, Silciema un Baltezera ielām, Lielirbes ielas un K.Ulmaņa gatves krustojumā, Lāčplēša ielas krustojumos ar Maskavas un Gogoļa ielu, Uzvaras bulvāra, Raņķa dambja un Slokas ielas krustojumos, kā arī K.Valdemāra ielas krustojumos ar Jēkaba, Basteja, Raiņa un Kalpaka ielām.

Ceļu policija (CP) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) dažādi vērtē šādu ierosinājumu. CP biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš kritiski vērtēja ierosinājumu sastrēgumu mazināšanā iesaistīt ceļu satiksmes regulētājus. Viņš uzskata, ka pašlaik nav iespējams nekas labāks par luksoforu, kas regulē satiksmi.

Vienlaikus Zivtiņš uzskata, ka sastrēgumu mazināšanai nepieciešams risināt jautājumus par sabiedriskā transporta attīstību, transporta kustības organizēšanu, kā arī jārisina gājēju un veloceliņu jautājumi.

Zivtiņš arī norādīja, ka pirms vairākiem gadiem Rīga bija eksperiments - vairākos desmitos centrālo Rīgas ielu krustojumu bija ieviesti satiksmes regulētāji. Situācijas analīze parādīja, ka regulētāji atrisina transporta kustības problēmas maģistrālajās ielās, taču sarežģī satiksmi pieguļošajās ielās, kur veidojas lieli sastrēgumi.

Zivtiņš atzina, ka satiksmes regulēšana, izmantojot policistus, arī prasa lielus cilvēku resursus, jo būtu jāiesaista vairāk nekā 50 cilvēki.

Savukārt pretējs viedoklis ir CSDD. Direkcija uzskata, ka pašreizējā situācijā nav labāka risinājuma kā satiksmes regulētāju iesaistīšana satiksmes regulēšanā.

CSDD Ceļu drošības Audita daļas priekšnieks Ziedonis Lazda sacīja, ka iecere transporta plūsmas organizēšanā iesaistīt ceļu satiksmes regulētājus ir viens no labākajiem risinājumiem, kā samazināt sastrēgumus, bet tas nav vienīgais risinājums.

Pēc viņa teiktā, šis arī nav risinājums, kas sastrēgumu situāciju atrisinās uz ilgu laiku.

Lazda ierosina jau laikus domāt par intelektuālām transporta sistēmām, kas pašas kontrolē sastrēgumu rašanos un pēc saņemtajiem datiem regulē transporta plūsmu.

Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti Olafs Pulks (JL), Juris Zvirbulis (JL) un Modris Jaunups (JL) iesnieguši minēto priekšlikumu sastrēgumu mazināšanai domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam Andrejam Požarnovam (TB/LNNK).

JL ierosina uzdot domes Satiksmes departamentam sadarbībā ar Ceļu policiju vienoties par satiksmes regulēšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form