Foto: LETA
Rīgas pašvaldība šajā sezonā neveic plastmasas stabiņu uzstādīšanu jaunās vietās, bet gan atjauno bojātos plastmasas stabiņu un gumijas atdures visās vietās, kur tie ir uzstādīti un kur ir konstatēti bojājumi, portālam “Delfi” pavēstīja Rīgas domē.

Pašvaldībā norāda, ka šī gada kopējās izmaksas par visu pilsētā esošo stabiņu un gumijas atduru ikdienas apsekošanu, atjaunošanu, uzturēšanu un apkopi ir aptuveni 22 000 eiro.

Tāpat domē atzīmē, ka pērn Tērbatas ielā tika īstenota kultūras programma "Rīgas vasara 2021", kuras laikā, lai veicinātu gājēju drošību, tika izveidoti stabiņi, kas paredzēti krustojumu sašaurināšanai. Rudenī, pēc pasākuma noslēguma, stabiņi tika demontēti un stabiņi uz Tērbatas ielas nav atgriezušies.

Uz Tērbatas ielas uzstādītie stabiņi pēc demontāžas tikuši nogādāti uz noliktavu, un šogad dome tos izmanto, lai nomainītu bojātos stabiņus vairākās vietās pilsētvidē.

Par stabiņiem un nepieciešamību pēc tiem portāls "Delfi" vaicāja arī biedrībai "Pilsēta cilvēkiem". Tās valdes loceklis Rūdolfs Golubovs skaidroja, ka būtu jānošķir divu veidu stabiņi – tādi, kas izvietoti uz brauktuves, un tādi, kas uzstādīti uz ietves.

"Stabiņi uz brauktuves ir ļoti labs pagaidu risinājums, lai, piemēram, atdalītu velojoslas no automašīnu joslām, samazinātu joslu skaitu pie gājēju pārejām, kurās ir vairāk par vienu joslu vienā virzienā, kā arī fiziski sašaurinātu krustojumus, lai tajos nevarētu tik ātri braukt. Visi šie risinājumi ātri un lēti sasniedz savu galveno mērķi – drošību," pauž biedrības pārstāvis.

Vienlaikus viņš arī mudina domāt par to, ka ar laiku nepieciešams veikt pārbūvi, lai risinājumus ieviestu kā patstāvīgus. Viņa ieskatā, sašutums, kas parādījies medijos, bijis "vien absolūti nepamatots politiskais vai arī neizglītotības teātris", jo plastmasas, metāla un betona stabiņus var atrast ikvienā lielākā Eiropas pilsētā.

Savukārt runājot par stabiņiem, kurus izvieto gar ietvju malām, Golubovs atzīmē, ka Rīgā tādus gandrīz vispār nav iespējams atrast, lai arī tādi tiek izmantoti daudzās Eiropas pilsētas. Tieši šo viņš saredz kā risinājumu vienai no Rīgas akūtajām problēmām - automašīnu nelegāla stāvēšana uz ietvēm.

"Rīgā tā ir akūta problēma, bet diemžēl šādus stabiņus Rīgā pagaidām neparedz veidot," piebilst Golubovs.

Jau vēstīts, ka stabiņi pagājušajā vasarā tika izvietoti vairākās Rīgas ielās. Pēc tam medijos parādījās dažādi redzējumi par to, cik nepieciešami tie bija. Piemēram, Valsts policijas pārstāvis Lauris Arājs pauda, ka satiksmes drošības uzlabošanai paredzēto stabiņu izvietošana Rīgas ielās nav vērtējama viennozīmīgi, jo šajā projektā saskatāmi gan ieguvumi, gan kļūdas.

Savukārt problēmas ar piekļūšanu konkrētām adresēm stabiņi sagādāja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.

Kā ziņots pērn, Rīgā satiksmes mierināšanai izmantoto stabiņu apkopei tuvākajam gadam bija paredzēti 39 000 eiro, informēja Rīgas domes komunikācijas pārvaldē. Stabiņu apkope neietver tikai stabiņa nomazgāšanu, bet arī apsekošanu, materiālu, darbaspēku un citas ar apkopi saistītas izmaksas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!