Rīgas brīvostas valde piekritusi noslēgt līgumu ar stividorkompāniju "Man-Tess" par 158 706 kvadrātmetru liela zemesgabala nomu Kundziņsalā un apstiprinājusi biznesa plānu daudznozaru tranzītkravu termināļa izbūvei un ekspluatācijai, informēja Rīgas brīvostas pārvaldes preses sekretāre Anita Leiškalne.
Nomas līgums noslēgts uz 30 gadiem.

Saistībā ar otru zemesgabalu 71 008 kvadrātmetru platībā, uz kura izmantošanu pretendēja "Man-Tess", brīvostas valde nolēmusi uzdot pārvaldniekam Leonīdam Loginovam veikt nepieciešamās darbības, lai rīkotu konkursu.

"Ar brīvostas valdes lēmumu esam apmierināti," sacīja "Man-Tess" izpilddirektors Kārlis Līcis, piebilstot, ka līgums par zemes nomu tiks noslēgts pēc biznesa plāna iesniegšanas Brīvostas pārvaldē.

"Man-Tess" piedalīsies arī konkursā par otra zemesgabala nomu 71 008 kvadrātmetru platībā, kur uzņēmums iecerējis izbūvēt piestātni, stāvlaukumu un noliktavu.

Lēmums pieņemts Rīgas brīvostas valdes sēdē 11.maijā, kas valdes locekļu aizņemtības dēļ uz šo datumu pārcelta no 5.jūnija, skaidroja Leiškalne.

Rīgas brīvostas valde iepriekš noraidīja stividorkompānijas "Man-Tess" lūgumu mainīt 23 hektāru zemes nomas līgumos norādītos izmantošanas mērķus un vienpusēji nolēma uz 30 gadiem noslēgtos līgumus priekšlaikus pārtraukt.

Līgums par 16 hektāru zemes nomu Kundziņsalā parakstīts 2000.gadā un paredzēja, ka tiks būvēts naftas terminālis, bet par 7,5 hektāru nomu graudu termināļa būvniecībai līgums parakstīts 2005.gadā.

Šajā laikā "Man-Tess" Kundziņsalā ieguldījis sešus miljonus latu un iecerētais projekts nav pabeigts tikai Rīgas domes un tās attiecīgo departamentu vilcināšanās dēļ, norādīja uzņēmums.

SIA "Man-Tess" ir viens no lielākajiem stividoruzņēmumiem Latvijā, kas nodarbojas ar gaišo naftas produktu pārkraušanu un uzglabāšanu, muitas noliktavas pakalpojumu sniegšanu, kokvilnas, ģenerālo, kūdras, skaidu, granulu un citu kravu pārkraušanu un uzglabāšanu, kā arī kuģu aģentēšanu.

"Man-Tess" ir piecas ostas piestātnes, naftas terminālis, muitas noliktavas, atklāta veida kravu uzglabāšanas laukumi. Tā apstrādāto kravu apjoms ir līdz diviem miljoniem tonnu gadā.

Uzņēmumam pieder dzelzceļa pievedceļi ar kopējo garumu 4,5 kilometri, manevrēšanas ceļi vienlaikus ļauj izvietot 180 dzelzceļa vagonus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!