Rīgas mērs Gundars Bojārs nepiekrīt Finanšu ministrijas viedoklim un Dienvidu tilta būvēšanai nevēlas gaidīt Eiropas Savienības (ES) finansējumu , jo tādējādi jaunā Daugavas šķērsojuma būvēšana varētu aizkavēties par vairākiem gadiem.
"Priekšā vēl ir referendums, un es ceru, ka valdība īstenos motivētu kampaņu, lai tā iznākums būs pozitīvs. Pēc tam mums būtu jāgaida vēl divi gadi, lai uzzinātu, vai ES naudu saņemsim, bet pēc tam vēl trīs līdz četri gadi, lai saņemtu. Tas ir pārāk ilgi, " sarunā ar BNS pauda Bojārs.

Rīgas mērs uzskata, ka tik ilgi gaidīt nedrīkst, jo jauni Daugavas šķērsojumi satiksmes problēmu atrisināšanai pilsētā nepieciešami iespējami drīz.

Bojārs piebilda, ka Dienvidu tilta projekts nav saņēmis arī valsts investīciju programmas atbalstu un "bez valsts līdzfinansējuma mēs nekādu ES naudu nemaz nevaram dabūt".

BNS jau vēstīja, ka Finanšu ministrija vēstulē Bojāram aicina nesteigties ar jaunā Dienvidu tilta būvniecību, jo tam iespējams piesaistīt ES finansējumu.

Pašlaik Rīgas dome Dienvidu tilta būvei plāno tērēt vairāk nekā 85 miljonus latu. Taču finanšu ministrs Valdis Dombrovskis norāda uz sarežģīto situāciju Rīgas domes budžetā un aicina izvērtēt pilsētas budžeta iespējas, kā arī meklēt citus risinājumus.

Pēc ministra domām, Rīgas dome nav izvērtējusi visus iespējamos projekta finansējuma variantus, jo gan Dienvidu tilta realizācijai, gan arī Ziemeļu tuneļa izbūves projekta finansēšanai ir jāmeklē iespēja piesaistīt Eiropas Savienības līdzekļus, kas gan būtu iespējams tikai nākamgad pēc Latvijas iestāšanās savienībā.

Kopējās Dienvidu tilta būvniecības izmaksas tiek lēstas kopumā 129,8 miljonu latu apjomā. Konkursā par Dienvidu tilta pirmās kārtas būvniecību uzvarēja pilnsabiedrība "Dienvidu tilts", kurā ir apvienojušās būvfirmas BMGS, "Latvijas tilti", "Rīgas tilti", "Skonto būve", "Tilts" un "Viadukts". Tilta celtniecības darbus paredzēts sākt jau šogad.

Savukārt Ziemeļu tuneļa celtniecības izmaksas tiek lēstas 210 miljonu eiro (132,3 miljonu latu) apjomā. Par tuneļa būves projekta sākumu vēl nav skaidrības, jo sāksies tiesvedība par būvniecības uzraugu izvēles konkursu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!