'RīgaTv 24' saņem 10 500 eiro sodu; Mediju uzraugs sāk lietu pret Latvijas Radio (plkst.21:20)
Foto: LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu sodīt elektronisko plašsaziņas līdzekli AS "TV LATVIJA" par programmā "RīgaTV 24" pieļautiem trim Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma pārkāpumiem, savukārt vienā gadījumā lietvedība izbeigta, portāls "Delfi" uzzināja padomē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ņemot vērā pirms Rīgas domes vēlēšanām NEPLP monitoringā konstatēto, NEPLP pieņēmusi lēmumu uzsākt divus jaunus administratīvā pārkāpuma procesus par VSIA "Latvijas Radio" un SIA "Baltkom radio" programmās pieļautiem iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem.

Savukārt "TV Latvija" sodīta par Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 35.panta otrajā daļā paredzētā pārkāpuma izdarīšanu. Programmas "RīgaTV 24" ietvaros laika posmā no 2020. gada 7. jūlija līdz 8. augustam demonstrējot raidījumus ar nosaukumu "Nacionālo interešu klubs" ilgtermiņā konstatēta slēpta priekšvēlēšanu aģitācija. Raidījumos tika nodrošināts ievērojams divu politisko spēku – "Gods kalpot Rīgai" un "Attīstībai/Par!, PROGRESĪVIE" īpatsvars, nenodrošinot Rīgas domes vēlēšanas kandidējušo politisko spēku atspoguļojuma līdzsvaru. Ņemot vērā, ka pārkāpums ir uzskatāms par būtisku, nolemts uzlikt administratīvo sodu – 5000 eiro, skaidroja NEPLP.

Slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumi programmas laikā konstatēti arī 1. augustā un 15. augustā demonstrētajos raidījumos "Nacionālo interešu klubs". Slēpta priekšvēlēšanu aģitācija raidījumos izpaudās kā pārmērīga politisko spēku "Attīstībai/Par!, PROGRESĪVIE" un "Gods kalpot Rīgai" atribūtikas izvietošana. Par pārkāpumu piemērots naudas sods 3500 un 2000 eiro apmērā.

Vienlaikus NEPLP nolēmusi izbeigt lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā par programmas "RīgaTV 24" ietvaros 2020. gada 13. jūlijā demonstrēto raidījumu "Dr.Apinis", kuru vadīja Rīgas domes vēlēšanām pieteiktais kandidāts Pēteris Apinis.

Savukārt AS "TV Latvija" veidotā kanāla RīgaTV24 vadība noraida pārmetumus par Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma pārkāpumiem un grasās NEPLP pieņemto lēmumu pārsūdzēt tiesā. "Esam vīlušies NEPLP par uzlikto sodu. Uzskatām, ka šāda rīcība – pievelkot pārkāpumu likumam, grauj mediju vidi. Meklējot kā sodīt medijus, tiek aizmirst par galveno – uzlabot mediju informatīvo telpu. Informējam, ka "RīgaTV 24" nav ko slēpt un pieņemto NEPLP lēmumu drīzumā publicēsim," skaidro RīgaTV 24 direktors Klāvs Kalniņš.

Kopumā ierosināti jau 11 administratīvā pārkāpuma procesi par iespējamiem priekšvēlēšanu aģitācijas pārkāpumiem elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās pirms Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Attīstībai/Par! Gods kalpot Rīgai Latvijas Radio NEPLP Partija "Progresīvie" Pēteris Apinis Priekšvēlēšanu aģitācija Rīgas dome
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form