Foto: DELFI

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs (RP) uzsver, ka ceļu infrastruktūra ir svarīga reģionu attīstība un atbalsta Vecpiebalgas pašvaldību cīņā par katastrofālā ceļa P30 sakārtošanu, taču pagaidām ātru recepšu šādu problēmu risināšanai nav.

Sprūdžs trešdien sazinājās ar Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāju Ellu Frīvaldi-Andersoni un pārrunāja situāciju ar ceļu P30, kura dēļ pašvaldība lūdz izsludināt ārkārtas stāvokli, informēja ministra preses sekretāre Maija Pētermane.

Ministrs gan uzsver, lielākā daļa atbildības par ceļu stāvokli ir citu iestāžu kompetencē un jautājuma risināšanai diez vai palīdzētu ministra, pašvaldības un iedzīvotāju kopīga pārmetumu veltīšana Satiksmes ministrijai.

Sprūdžs ir gandarīts par pašvaldības un tās uzņēmīgo iedzīvotāju aktivitāti, lai aktualizētu jautājumu par šī un citu reģionālo autoceļu slikto stāvokli.

Ministrs un pašvaldības vadītāja sarunā bija vienisprātis, ka autoceļa P3 stāvoklis ir katastrofāls, kā arī pauda nožēlu, ka pagājušajā gadā VARAM un pašvaldību kopīgi izveidotais saraksts par valsts galveno, reģionālo un vietējo autoceļu problēmām pagaidām līdz risinājumam nav nonācis.

Šajā sarakstā ceļš Cēsis-Vecpiebalga-Madona tika norādīts kā viena no prioritātēm, kas jāsaved kārtībā.

Arī trešdienas sarunā VARAM ministrs apliecināja, ka ir uzsvēris un turpinās vērst satiksmes ministra Anrija Matīsa uzmanību tam, ka reģionālā mobilitāte ir būtisks pašvaldību iedzīvotāju un biznesa izdzīvošanas un attīstības jautājums.

Reģionālā mobilitāte un ceļu jautājuma risinājums biznesa attīstības reģionos nodrošināšanai, ir pamatnepieciešamība un šajā ziņā VARAM darbojas kā pašvaldību interešu advokāts, tomēr gadiem ielaistu problēmu risināšanai nav ātru recepšu. 

"Mobilitāte un infrastruktūras kvalitāte ir izšķirošs aspekts ciešai reģionu sasaistei ar galvaspilsētu un darbaspēka mobilitātes valsts teritorijā veicināšanā. Lai mūsu cilvēki atrastu labu darbu un adekvātu algu šeit pat - Latvijā, nevis ienākumu trūkuma dēļ būtu spiesti pārcelties uz dzīvi ārvalstīs," pauž ministrs.

Sprūdžs valdībā regulāri iestājas par sakārtotas ceļu infrastruktūras kā vienas no būtiskākajiem reģionu attīstības dzinējspēka kritisko stāvokli. Iespējai ātri un ērti pārvietoties ir nenovērtējama nozīme gan uzņēmumu iespējās veidot darba vietas laukos, gan iedzīvotāju mobilitātē. Viens no praktiskiem ministra darbiem, lai šādu pieeju uzsāktu un īstenotu, ir Latgales rīcības plāns, kurš dod praktisku iespēju VARAM koordinēt un praktiski ietekmēt ceļa jautājumu risināšanu. 

VARAM jau ir vērsusi Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas un visas valdības uzmanību uz to, ka viena no būtiskākajām prioritātēm valsts autoceļu attīstībā ir nodrošināt Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam noteikto attīstības centru sasniedzamību. Ņemot vērā iepriekš minēto, VARAM aicināja SM ziņojumā ietvert ne tikai prioritātes valsts galveno autoceļu attīstībā, bet plānot arī valsts reģionālo un valsts vietējo autoceļu attīstību.

Jau ziņots, ka t            rešdien no rīta sasauktajā ārkārtas sēdē Vecpiebalgas novada dome sliktā ceļu stāvokļa dēļ nolēma valdībai pieprasīt izsludināt ārkārtas situāciju.

Lai norādītu uz kritiskā stāvoklī nonākušo autoceļa posmu no Meļļiem līdz Vecpiebalgas un Madonas novada robežai, trešdien pie Ministru kabineta ēkas pulcējās Vecpiebalgas novada iedzīvotāji, kuri uz protesta akciju bija ieradušies ar vairākiem autobusiem.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!