Foto: LETA
Portāla "Delfi" lasītāja Arina atsūtījusi emocionālu vēstuli par 22. trolejbusā piedzīvoto. Viņa raksta, ka 2. augusta vēlā vakarā līdz ar viņu trolejbusā uzturējās smakojošs pasažieris, kurš brauciena laikā apgrieza sev matus. "Par ko cilvēki maksā?" retoriski vaicā sieviete.

Trolejbusā Arina iekāpa ap pulksten 23, kad sabiedriskajā transportā galvaspilsētā iekāpšana norit tikai pa priekšējām durvīm. Starp braucējiem bija arī kāds vīrietis, kuram acīmredzami nebija "noteiktas dzīvesvietas un nodarbošanās" un no kura smakoja viss autobuss. Pasažierim līdzās atradās arī čemodāns un lielie atkritumu maisi, pilni ar mantām.

"Tad viņš izlēma nogriezt sev matus ar vecu, kaut kur noteikti atrastu žileti, mētājot savus matus sev apkārt," par notikušo atminas Arina. "Nav taču zināms, vai viņam ir utis, bet man pēc tam jāsēž šādā sēdeklī un vēl jāmaksā par braucienu," viņa pukojas.

"Rīgas satiksmē" konkrēto gadījumu komentēt nevar, jo transportlīdzekļos filmētie video ieraksti tiek saglabāti piecas dienas. "Pieļauju, ka pasažieris iekāpa vēl pirms pulksten 21, kad iekļūšana sabiedriskajā transportā iespējama tikai pa priekšējām durvīm," varbūtību izteic SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Uzņēmuma pārstāve uzsver, ka "Delfi" lasītājai vajadzēja nekavējoties doties pie trolejbusa šofera un ziņot par konkrēto pasažieri, kura klātbūtne citiem traucē. Transportlīdzekļu vadītāji šādās situācijās rīkojas pēc iepriekš izstrādāta plāna – ziņo atbildīgajiem dienestiem, kuri visdrīzākajā laikā ierodas un izsēdina nepiederīgo pasažieri.

Vaicāta, kā rīkoties gadījumā, ja cilvēkam nav vēlmes vai iespēju doties pie transportlīdzekļa vadītāja, Bartaševiča-Feldmane norāda – var ziņot arī Rīgas pašvaldības policijai. Piemēram, izmantojot mobilo aplikāciju.

"Mēs atvainojamies par radušos situāciju, bet arī aicinām aktīvi rīkoties. Nekavējoties ziņot, lai maksimāli neļautu sabiedriskajā transportā pārvietoties personām, kuras citiem ir traucējošas," mudina "Rīgas satiksme" pārstāve.

Piemēram, 7. tramvaja maršrutā, par kuru bieži tika saņemti signāli, ieviesta pastiprināta biļešu kontrole. Tas ļauj nepiederīgās personas laikus pamanīt, skaidro Bartaševiča-Feldmane.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!