Foto: LETA

Zem Brasas pārvada trešdien, 11. decembrī, pulksten 5 tiks atklāta divvirziena dzelzceļa pārbrauktuve, kas savienos Kluso ielu ar Gaujas ielu, portāls "Delfi" uzzināja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Lai tiktu nodrošināta droša satiksme pār minēto pārbrauktuvi, tiks slēgts Laktas ielas posms pie Brasas pārvada. Satiksme pār Brasas pārvadu pilnībā tiks slēgta, izņemot sabiedrisko transportu, kas turpinās savus maršrutus kā līdz šim.

Pašvaldība aicina iedzīvotājus laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus un rēķināties ar ilgāku ceļā pavadīto laiku. Tāpat saistībā ar satiksmes organizācijas izmaiņām pārvada tuvumā tiks izvietotas informatīvas ceļa zīmes.

Par satiksmi atbildīgais departaments arī skaidroja, ka Brasas pārvadam tiks uzsākta konservācija un tramvaja sliežu pārbūve, lai varētu atjaunot zemās grīdas tramvaja kustību, nodrošinot sabiedriskā transporta pasažieriem ērtu nokļūšanu uz Mežaparku un pilsētas centru.

"Delfi" jau vēstīja par gaidāmajām satiksmes organizācijas izmaiņām Brasas apkaimē.

Brasas pārvads pār dzelzceļa sliedēm uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Saistībā ar Brasas pārvada būvdarbiem jau vairākus mēnešus radušās dažādas problēmas. Maija sākumā nācās apstādināt būvdarbus, jo, rokot zemi, atklāja apbedījumus. Savukārt, uzsākot pārbūvi, ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Domes vadībai bija jāizšķiras, vai tiltu būvēt pilnībā no jauna vai papildināt esošo būvprojektu. Dome izlēma pārbūvi turpināt esošās būvatļaujas ietvaros.

Tāpat arī ziņots, ka septembrī, Rīgas domes vadībai tiekoties ar Lietuvas uzņēmuma "Kauno tiltai" pārstāvjiem, panākta konceptuāla vienošanās, ka pašvaldība atsāk sadarbību ar uzņēmumu par Brasas pārvada pārbūvi, kas dažādu iemeslu dēļ bija apstājusies.

Brasas pārvada pārbūves darbi tika uzsākti šā gada aprīlī, taču pēc apbedījumu atklāšanas zem brauktuves, darbi tika apturēti. Būvdarbi līdz šim nav atsākti, jo, veicot pārvada nesošo konstrukciju stāvokļa inspekciju, konstatēja, ka nepieciešams izstrādāt būvprojekta izmaiņas, kuru ietvaros tiktu izstrādāti jauni pārvada nesošo konstrukciju elementu risinājumi.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, un līdz šim tam būtiski pārbūves darbi nav veikti.

Kopējās darbu izmaksas ir gandrīz 11 miljoni eiro, būvdarbus veic Lietuvas uzņēmums AS "Kauno tiltai".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!