Zāļu reklamēšanai nevarēs izmantot loterijas un populāru personu ieteikumus
Foto: LETA

Reklamējot zāles, būs aizliegts organizēt konkursus, spēles vai citas līdzīga rakstura aktivitātes, kuras dalībnieki vai uzvarētāji saņem balvas, kā arī būs aizliegts sabiedrībai paredzēto zāļu reklāmās iekļaut informāciju, kas atsaucas uz populāru personu ieteikumiem, - to paredz valdības otrdien apstiprinātās izmaiņas zāļu reklamēšanas kārtībā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tāpat turpmāk zāļu reklāmās, lai vienkāršotu reklāmas devēja identifikāciju un samazinātu reklāmas uzraudzībā ieguldīto darba apjomu, būs jānorāda informācija par reklāmas devēju.

Reklāmas devējs un reklāmas izplatītājs par zāļu izrakstīšanu vai izplatīšanu nedrīkstēs piegādāt, piedāvāt vai apsolīt nekādu materiālo vai cita veida atlīdzību, izņemot gadījumus, ja tā ir lietojama medicīnas vai farmācijas praksē un tās materiālā vērtība ir nenozīmīga.

Ārstniecības iestādēs speciālistu informēšana par zālēm būs atļauta tikai ārpus pacientu pieņemšanas laika, vizītes laiku iepriekš saskaņojot ar speciālistu un ievērojot ārstniecības iestādes vadītāja noteikto kārtību, bet aptiekās speciālistu informēšana par zālēm būs atļauta, vizītes laiku iepriekš saskaņojot ar aptiekas vadītāju.

Pirms tam noteikumi noteica, ka par zāļu reklāmu uzskatāma arī zinātnisku un profesionālu pasākumu sponsorēšana, kuros piedalās speciālisti, jo īpaši ar to saistīto ceļa un izmitināšanas izdevumu samaksa minētajām personām, bet nebija normas, kas noteiktu pienākumu zāļu reģistrācijas īpašniekam vai tā pilnvarotajam pārstāvim, kas ir reklāmas devējs vai izplatītājs, sniegt informāciju uzraugošajai institūcijai par speciālistu atbalstu dalībai izglītojošos pasākumos ar zinātnisku un profesionālu ievirzi.

Lai gan minētajos pasākumos speciālistiem ir iespējas pilnveidot profesionālās zināšanas un iegūt informāciju par sponsora reklamētajām zālēm, tas vienlaikus var radīt ietekmi uz speciālista izvēli zāļu izrakstīšanā.

Turpmāk paredzētas stingrākas prasības attiecībā uz pasākumiem ar profesionālu un zinātnisku ievirzi, ja tiek organizēti semināri, konferences, kongresi, konkursi, izstādes un citi pasākumi, kuros tiek reklamētas zāles, paredzot pasākumu sponsorēšanas un speciālistu dalības apmaksas deklarēšanu, kā arī attiecīgās dokumentācijas saglabāšanu un pieejamību Veselības inspekcijas amatpersonām uzraudzības nolūkos.

Tāpat noteikti konkrēti nosacījumi pasākumu organizēšanai, tostarp tam jābūt tieši saistītam ar ieguvumu zinātnes un medicīnas attīstībai un veselības aprūpes uzlabošanai. Būs nepieciešams saņemt biedrības, nodibinājuma vai ārstniecības iestādes pamatojumu konkrēta speciālista dalībai pasākumā, un materiālais vai cita veida atbalsts nedrīkst veicināt konkrēta nosaukuma un ražotāja zāļu izrakstīšanu vai lietošanu.

Izstrādātie noteikumi stāsies spēkā nākamā gada 1.janvārī, bet pārejas periods būs līdz nākamā gada 30.jūnijam.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Veselības inspekcija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form