Aldis Ozoliņš: Vai reklāma var izglābt no vīrusa?
Foto: Shutterstock

Laikā, kad viss ir labi, reklāmas ir visur. Kas notiek ar zīmoliem vīrusa Covid-19 krīzes laikā? Lielbritānijā 60% reklāmas aktivitāšu tiek pārtraukti. Latvijā, iespējams, situācija ir vēl kritiskāka. Liekas, nevienam tagad nav daļas gar zīmoliem un reklāmām. Skaidrs, ka turpināt līdzšinējo komunikāciju, ignorējot reālo situāciju, ir kļūda. Taču kāpēc kļūda ir zīmoliem klusēt?

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Krīze vai iespēja?

Karstie piedāvājumi un aktīvā pārdošana, kad auditorija ir bailēs par šodienu, nesniedz gaidīto rezultātu, jo bažas par nākotni ņem virsroku.

Taču šodiena paver plaši durvis zīmolu stiprināšanai, reizēm pat to radīšanai. Šajā laikā zīmoli var nostiprināt savas pozīcijas tirgū tā, ka, vīrusam pieklustot, ieguvums būs neatsverams. Vīruss noplaks, cilvēki atkal ies ielās, kļūs bezrūpīgi, bet atcerēsies par zīmoliem, kuri ir bijuši kopā ar viņiem. Respektīvi, ja zīmolam ir iespēja izrauties ar kārtīgu handikapu no konkurentiem, tad tā ir tagad.

Ko darīt?

Zīmoliem šodien ir lielā iespēja iegūt vērtību cilvēku acīs. Tāpēc labāk rīkoties operatīvi. Vienlaikus zīmolu palikšana mediju telpā faktiski iezīmē miera saglabāšanu auditorijā, nevis panikas veicināšanu ar reklāmas pazušanu no mediju telpas.

Zīmolu ieguldījums kopīgā uzvarā

Zīmoli pozicionē ne vien vērtības, bet arī lietas, pret kurām tie iestājas. Tagad visai pasaulei un arī zīmoliem ir viens ienaidnieks – nāvējošs vīruss. Leģendāri smaržu zīmoli ražo dezinfekcijas šķidrumus, to dara pat alus ražotāji. Apģērbu gigants "Zara" sācis ražot sejas maskas.

Izmantot zīmola iespējas un zināšanas nav savtība, bet vitāla nepieciešamība laikā, kad norit cīņa ar nāvējošu vīrusu. Vienlaikus jāņem vērā, ka šobrīd cilvēki vislabāk saprot, kad zīmols rīkojas patiesi, bet kad tā rīcība ir blefs/aprēķins.

Ja zīmolam nav resursu, lai ziedotu materiālus, naudu, vienmēr ir iespēja izmantot sava zīmola komunikācijas platformu informēšanai.

Šajā grūtajā laikā zīmols var arī dot kādu pozitīvāku noti cilvēkiem, jo aktuālās ziņas var būt ļoti nogurdinošas un depresijā dzenošas.

Ekonomē visi. Arī zīmoli

Kā laikā, kad visi ekonomē, rīkoties zīmoliem? Protams, arī ekonomēt. Šis laiks neprasa lielus budžetus, šis ir laiks nedārgu, mobilu reklāmu realizācijai un spēcīgām idejām. Faktiski viss, kas šobrīd notiek, ir par labu radošas reklāmas atdzimšanai.

Arī mediju izvēlē ir savas korekcijas. Viedtālrunis salīdzinājumā ar pārējiem medijiem šobrīd iet savu uzvaras gājienu. Šis nav laiks moralizēt par to, ka cilvēks ir atkarīgs no viedtālruņa. Vides reklāmai savukārt ir jābūt ļoti radošai, vienlaikus apzinoties, ka būs nepieciešams arī sociālo tīklu atbalsts.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form