Foto: LETA
Brīžiem kļūst pavisam žēl, ka Briseles politbirokrātijai neizdevās īstenot eiroideālisma pilno (tāpēc arī bezcerīgo) ieceri: izskaust vai vismaz stigmatizēt preču nacionālās piederības uzrādīšanu. Varbūt tā nosargātu vismaz kādas ētikas paliekas pārtikas un dzērienu ražotāju mārketingā.

Ja vēl to atceramies, Eiropas Savienības vadību un eiropeiskās kopības ideologus satrauca iespēja, ka jauno (vai patērētāju acīs mazāk "respektablo") dalībvalstu preces piedzīvos diskrimināciju rietumvalstīs un ziemeļvalstīs. Tie vēlējās panākt, ka "pantera apgulsies pie kazlēna" un visā koptirgū godīgi konkurēs "Made in EU" preces. Lai tās "paceltu galvu" ceļotu pāri nacionālām robežām un etniskiem aizspriedumiem, sacenšoties cenā: kvalitātē...

Gluži loģiski, nekas nesanāca. Patēriņa patriotisms – vienalga, cik ļoti tas pakļaujas pašapmānam un manipulēšanai (vairāk gan tieši tāpēc), – ir un paliks būtisks faktors pārtikas un "ar to saistīto" preču ražošanā. Rezultātā mūsu veikalu plaukti kļūst arvien pārpilnāki ar ārēji tautiskiem produktiem un dzērieniem. Brīžiem to iepakojumu latviskais stereotipiskums vienkārši šķebina! (Ja tiešām vajadzīgi uzskatāmi piemēri, tad te ir vecs, bet joprojām hrestomātisks avots.)

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!