Foto: Reuters/Scanpix
Tumsas iestāšanās dēļ meklēšanas darbos iesaistītie Indonēzijas kuģi un lidmašīnas atgriezušās bāzē, paziņoja Indonēzijas viceprezidents Jusufs Kalla. Viņš atzīmējis, ka pirmdien meklēšanas darbos iesaistīsies "pēc iespējas vairāk kuģu" un tiks paplašināts meklēšanas lauks.

Vēstīts, ka naktī uz svētdienu no dispečeru dienestu radariem pazudusi kompānijas "Air Asia" QZ8501 reisa Airbus A320 lidmašīna, kurā atradās 155 pasažieri un seši ekipāžas locekļi, vēsta ārvalstu mediji. Meklēšanas darbos bija iesaistījusies Indonēzija, Malaizija, Singapūra un Austrālija.

"Air Asia" lidmašīna, kas bija ceļā no Indonēzijas uz Singapūru, pazuda no radariem pulksten pēc vietējā laika (pulksten 1:17 pēc Latvijas laika). Aģentūra "Reuters" norāda, ka uz klāja atradušies 155 pasažieri, no viņiem 138 pilngadīgas personas, 16 bērni un viens zīdainis. Vēl lidmašīnā atradās divi piloti, no kuriem viens ir Francijas pilsonis, un pieci ekipāžas locekļi.

Singapūras portāls "Straitstimes.com" vēsta, ka lidmašīnas reisu nokavējuši 23 cilvēki, starp kuriem ir 11 vīrieši, astoņas sievietes un četri bērni.

Indonēzijas satiksmes ministrs Džoko Murdžatmo neapstiprināja izskanējušo informāciju par lidmašīnas katastrofu.

Kāda 45 gadus veca sieviete aģentūrai AFP atklāja, ka pazudušajā lidmašīnā atrodas seši viņas ģimenes locekļi. "Viņi devās uz Singapūru atpūsties," teica sieviete. "Viņi vienmēr lidojuši ar "Air Asia", un nebija nekādu problēmu. Esmu šokā, kad dzirdēju ziņas, un ļoti uztraucos, ka lidmašīna varēja nogāzties."

Tikmēr tehnisku problēmu dēļ piespiedu nosēšanos veikusi vēl viena "Air Asia" kompānijas lidmašīna, vēsta "New Straits Times". Iekšzemes Malaizijas reiss AK6242 pēc pacelšanās nosēdies Penaņas lidostā tehnisku problēmu dēļ.

Indonēzijas nacionālais glābšanas dienests paziņojis, ka uz radariem nav redzams lidmašīnas radiouztvērējs, kas darbojas avārijas gadījumā."Parasti korpusā ievietotais uztvērējs sniedz signālu gadījumā, ja ir ārēja iejaukšanās, piemēram, nokļūšana ūdenī. Tādā gadījumā signālam noteikti jāparādās," sacīja viens no glābējiem.

Kāds pilots, kurš vēlējies palikt anonīms, "New Straits Times" atklājis, ka pazudušās lidmašīnas veiktais maršruts "nav pārāk grūts". "Tas ir parasts maršruts, lai dotos uz Džakartu, Lomboku un citām vietām. Laikapstākļi patiešām bijuši vairāk bīstami nekā citās dienās, taču pats maršruts nav bijis sarežģīts," viņš teica.

Cits pilots "Sky News" pieļāvis, ka, visticamāk, pazudusī lidmašīna ir "apledojusi debesīs un nokritusi". Pēc viņa vārdiem, ir mazas cerības, ka pilotam izdevies nosēdināt lidmašīnu uz ūdens.

Indonēzijas Satiksmes ministrija pārbaudīja informāciju par to, ka lidmašīna "Air Asia" veikusi piespiedu nosēšanos Indonēzijas austrumu daļā uz Belitungas salas. Taču pagaidām ministrija nevar šo informāciju ne noliegt, ne apstiprināt.

Indonēzija glābšanas darbos netālu no Bangkas un Belitungas salām nosūtījusi divus helikopterus, lidmašīnu un sešus glābšanas kuģus.

Šogad Malaizijas aviokompānijām jau notikušas divas aviokatastrofas. Naktī uz 8. martu "Malaysia Airlines" reisa MH370 lidmašīna, kas devās no Kualalumpuras uz Pekinu ar 227 pasažieriem un 12 ekipāžas locekļiem, pazuda no radariem. Plašie meklēšanas darbi nevainagojās ar panākumiem.

17. jūlijā cita "Malaysia Airlines" reisa MH17 lidmašīna cieta aviokatastrofā virs Doņeckas apgabala. Lidmašīnā atradās 298 cilvēki, kuri nelaimē gāja bojā.

"Šobrīd mēs nevēlamies neko apgalvot, izņemot to, ka sakari ar lidmašīnu ir pazuduši," vēlāk teica Murdžatmo.

Tiek norādīts, ka lidmašīnas pazušanas laikā reģionā bija fiksēts pastiprināts pērkona negaiss, kā arī fiksēti zibens spērieni.

Atbalsta vārdus sociālajā tīklā "Twitter" izteica arī kompānija "Malaysia Airlines", kuras divas lidmašīnas šogad cietušas katastrofā.

No QZ8501 reisa pasažieriem 156 ir Indonēzijas pilsoņi, trīs no Dienvidkorejas un pa vienam Singapūras, Malaizijas un Francijas pilsonim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!