DELFI 20. Pirmie 20
Šodien – 26. novembrī – DELFI aprit 20 gadi kopš 1999. gada rudens, kad tika atklāts portāls "delfi.lv". Pirmie divdesmit. Šo divdesmit gadu laikā DELFI ir izaudzis no maza portāla ar pāris ziņām dienā, kuras lasīja pavisam nedaudz cilvēku, par Latvijas vadošo un uzticamāko mediju. Šo gadu laikā ir paveikts patiesi daudz, bet mēs zinām, ka mūs sagaida vēl vairāk, jo mums ir lieli nākotnes plāni.
Pirms divdesmit gadiem internets un ziņu lasīšana tajā bija divas pilnīgi neiedomājamas lietas. Cilvēku mediju patēriņš un paradumi bija dziļi iesakņojušies avīžu lasīšanā vai televīzijas skatīšanā. Tomēr DELFI veica revolucionāru soli, un, gluži tāpat kā "Ford" iekustināja tehnoloģiju sērijveida attīstību ar automašīnu zirgu ievilktā pasaulē, arī DELFI tvēra tehnoloģiju vēsmas un iesāka ziņu publicēšanu pavisam jaunā platformā.
"Tālajā 1999. gadā es pats biju viens no tiem skeptiķiem, kas jauno mediju formātu – portālus – neņēma nopietni. Pārāk dziļi tradicionālo mediju žurnālistu domāšanā bija nostiprinājies priekšstats par to, ka nopietna žurnālistika – tās ir avīzes, žurnāli, radio un TV. Kad nejaušības pēc 2001. gadā pievienojos DELFI, aši pārorientēju domāšanu un kļuvu par lielu portālu idejas karognesēju.

Mūsu attīstībai dikti palīdzēja, ka cilvēki bieži vien uzskatīja, ka internets un DELFI ir sinonīmi: DELFI bija pirmā lapa, kuru viņiem atvēra ikreiz, kad tie atvēra internetu. Tādēļ mēs sākotnēji pieredzējām dažādus amizantus brīžus – mums sūdzējās, ja internets neiet, mums gribēja iesniegt dažādus dokumentus, kuri ir jāiesniedz internetā, u.tml.

Protams, attīstība nenotika viegli. Pirmajā posmā – līdz aptuveni 2004. gadam – pārsvarā cilvēki par jaunumiem joprojām izvēlējās uzzināt klasiskajos medijos, bet portālus vairāk uztvēra kā vietu, kur paust savu attieksmi pret notiekošo lasītāju komentāru lapās.

Vēlāk sākām rūpīgi palielināt oriģinālsatura īpatsvaru DELFI, taču pēc krīzes, līdzīgi kā visi Latvijas mediji, nonācām knapināšanās režīmā, tāpēc, lai arī bijām jau savākuši izcilu profesionāļu komandu, nācās izpatikt lasītājam un, iespējams, pārāk daudz piedāvājām izklaides ziņas.
"... Pēdējais attīstības uzrāviens sākās ap 2013. gadu, un ar milzīgu lepnumu varu teikt – kopš tā laika tas nav apstājies ne uz dienu un ar katru dienu lavīnveidīgi kļūst arvien gigantiskāks. Pēdējo sešu gadu laikā DELFI kolektīvs ir pieaudzis divkārt, bet publicēto rakstu skaits – tieši otrādi – gandrīz divreiz samazinājies, kas nozīmē, ka vidēji katrā publikācijā ieguldām četras reizes vairāk resursu nekā vecos laikos. Un lasītāji to jūt – viņi ciena mūsu multimediālos darbus, viņi labprāt skatās mūsu reportāžas un tiešraides, viņi ar saviem makiem balso par mūsu saturu, abonējot "DELFI plus"."
Savās atmiņās dalās "delfi.lv" galvenais redaktors Ingus Bērziņš, kurš DELFI ir gandrīz jau no pašiem pirmsākumiem jeb jau 18 gadus, 8 mēnešus un 14 dienas.

Ar šādu pioniera un jaunatklājēja garu portāls DELFI ir dzīvojis visus šos divdesmit gadus. Mēs esam eksperimentējuši un ieviesuši gan jaunus formātus, gan platformas un veidus, kādos sniedzam informāciju saviem lasītājiem.

Pirmie Latvijā ieviesām teksta tiešraides, lai sniegtu tiešsaistes klātbūtnes efektu sākotnēji sporta faniem vai nozīmīgos politiskās dzīves brīžos – piemēram, prezidenta vēlēšanās, bet vēlāk jau gandrīz vienmēr, kad Latvijā vai pasaulē notiek kas svarīgs, kur informācija jāpapildina ik pēc minūtes.

Pēdējos gados plaši izmantojam sociālo tīklu tiešraides video – esam klāt visur, kur notiek kaut kas svarīgs – no piketiem pie Saeimas ēkas līdz "Ikea" veikala atklāšanai. Esam izbūvējuši modernāko digitālo studiju Latvijā, kurā ierakstām populārus TV raidījumus un podkāstus. Pirmie Latvijā izstrādājām apjomīgus multimediālā satura projektus, kuri saņēmuši arī Latvijas Žurnālistu asociācijas izcilības balvas.

DELFI ir pirmais medijs Latvijā, kurš saviem lasītājiem piedāvāja lasīt ziņas mobilajā aplikācijā. Turklāt, visu laiku attīstot aplikāciju, mēs esam to papildinājuši ar uzlabojumiem. Piemēram, lai ātrāk informētu DELFI aplikācijas lietotājus par jaunumiem, ieviesām jaunumu paziņojumu, kuru izsūtām saviem lasītājiem par īpaši būtiskiem notikumiem, ļaujot arī mūsu lasītājiem būt pirmajiem, kas uzzina svarīgāko. Tāpat, ņemot vērā informācijas apjoma palielināšanos un steidzīgo laika ritumu, mēs saviem lietotājiem piedāvājam izmantot grāmatzīmes, lai saglabātu rakstus, kurus tie vēlas izlasīt vēlāk.

Mēs nepārtraucam meklēt un piedāvāt arvien jaunus veidus, kā nodot lasītājiem informāciju, jo mēs esam par ieinteresētu sabiedrību.

Ejot ceļu pirmie, mēs iegūstam jaunu pieredzi un nereti arī sasniedzam jaunas virsotnes – DELFI ir pirmais un vienīgais medijs Latvijā, kurš sasniedzis miljonu lielu mēneša auditoriju, Latvijas iedzīvotāji DELFI ir atzinuši par uzticamāko mediju, mūsu sociālo tīklu konti ir atzīti par ietekmīgākajiem mediju kontiem sociālajos tīklos.

Mēs zinām, ka šie ir mūsu pirmie divdesmit, jo mūs gaida vēl tikpat aizraujoši nākamie divdesmit gadi, kurus mēs solām padarīt aizraujošus un izglītojošus arī mūsu lasītājiem un partneriem.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.