Saliec savu sapņu māju kā "Lego" konstruktoru
"Green Space" veiksmes stāsts

Teksts: Līga Švāne

Foto: Publicitātes un Kārlis Dambrāns, "Delfi"

Lai gan masīvkoka māju ražošanas uzņēmums “Green Space” joprojām ir jaunuzņēmums, tas jau kļuvis par līderi energoefektīvu masīvkoka māju būvniecībā Latvijā. Uzņēmums savā nišā ir unikāls – tas klientiem piedāvā pilnu servisu no mājas projektēšanas līdz tās būvniecības cikla nobeigumam. Mūsdienīgi ražošanas procesi, augsti kvalitātes standarti un materiāli, kā arī tehniski pārdomāti risinājumi uzņēmumam ļāvuši iegūt ne tikai klientu, bet arī komercbanku uzticību. Kāds ir “Green Space” veiksmes stāsts?
Personības, pieredze un inovācijas – Latvijas uzņēmumu stāsti, kas iedvesmo drosmīgiem soļiem ceļā uz savu sapņu realizāciju kopā ar "Dokobit".
“Green Space” ražotnē Salaspils pagasta Bajāros top ilgtspējīgas gandrīz nulles enerģijas līmēta masīvkoka mājas, kas atbilst Latvijas būvvaldes noteiktajiem energoefektivitātes normatīviem un prasībām. Māju galvenais izejmateriāls ir Latvijā iegūti kokmateriāli, savukārt dizainā tiek apvienots koks un stikls. Bajāros ražotie nami ir teju kā “Lego” konstruktori, jo klients pats var salikt savu izsapņoto mitekli – izvēlēties materiālus, krāsas, plānojumu.

Viss sākas ar to, ka virtuālajā vidē tiek izveidots 3D mājas modelis. Tad ražotnē uz ciparu programmas vadības darbgaldiem no sagatavēm tiek izgatavotas mājas detaļas – visas nesošās konstrukcijas. Kad tas ir izdarīts, detaļas tiek sagatavotas pārvešanai uz objektu. Astoņu mēnešu laikā māja tiek piegādāta un uzstādīta izvēlētajā vietā.
"Green Space" vadītājs Mārtiņš Zvirbulis kopā ar kolēģiem
Foto: Publicitātes
“Baltijas valstīs un vispār pasaulē nav daudz tādu uzņēmumu, kas uzņemas atbildību par visu pilno mājas būvniecības ciklu un ir gatavs pateikt: “Jā, mēs varam, mēs darām, mēs izdarīsim visu no A līdz Z.” Jo tas nav viegli, tas nav lēti no uzņēmuma puses. Tas ietver ļoti lielu menedžmentu, un ir daudz potenciālo kļūdu, ko var pieļaut. Mēs esam vieni no tiem trakajiem, kas ir izdomājuši, ka mēs to varam, mēs to gribam, un mums tas arī kopumā izdodas,” stāsta uzņēmuma vadītājs Mārtiņš Zvirbulis.

Viens no “Green Space” filozofijas stūrakmeņiem ir lauzt stereotipu par to, ka savas mājas būvniecība ir sarežģīts un mokpilns process, kas rada nemitīgu stresu un neplānotus tēriņus. Ilgtspēja un izcila klientu apkalpošana – tie ir divi spēcīgi pīlāri, uz kuriem balstās uzņēmuma vērtības.
Es uzskatu, ka, uzsākot biznesu jebkurā sfērā, tev ir jāatrod problēma, kuru tu atrisini. Problēma, kuru mēs atrisinājām, ir tā, ka mēs atļaujam cilvēkiem baudīt mājas ražošanas un būvniecības procesu. Jā, šis process tāpat ir sarežģīts, tāpat tajā ir dažādas specifiskas nianses, gan patīkami, gan ne tik patīkami notikumi, taču svarīgākais ir tas, ka cilvēkam ir pilna kontrole pār to, kas notiek.
Mārtiņš Zvirbulis, "Green Space" vadītājs
Interesanti, ka brīdī, kad “Green Space” startēja tirgū, uzņēmumam nebija fiziski taustāmu, uzbūvētu objektu, ko parādīt potenciālajiem klientiem. Būtībā uzņēmums pārdeva vīziju par sapņu māju. Vēlāk tika izveidota demo māja, kuru apskatot klienti varēja gūt priekšstatu par izmantotajām tehnoloģijām. Cilvēku interese par šīm mājām pārspēja visas cerības, ko arī spilgti apliecināja plānotais pārdošanas apjoms, kas pērn tika dubultots. Šobrīd jau vairāk nekā desmit mājas ir būvniecības procesā uz zemesgabala. Tas nozīmē, ka ir jau ielieti pamati, objektā tiek veikta konstrukciju montāža un notiek būvdarbi.

“Pirmais darbības gads ir aizvadīts. Nenoliegšu, mēs pieļāvām arī kļūdas, joprojām adaptējamies un mācāmies, bet, svarīgs aspekts, nu jau arī Latvijas komercbankas sāk mūs novērtēt atzinīgi un iesaka saviem klientiem, kuri iesnieguši pieteikumu mājas būvniecības kredītam. Šī gada laikā, savstarpēji apmainoties ar informāciju un savstarpēji viens no otra mācoties, mēs ar vairākām lielajām komercbankām esam radījuši klientiem ļoti skaidru un vieglu scenāriju, kā finansēt tieši šāda tipa būvniecību,” piebilst uzņēmuma vadītājs.
Jaunākās tehnoloģijas ir svarīgs priekšnoteikums, lai tiktu nodrošināts darba ražīgums un augsti kvalitātes standarti. Programmas vadības darbgaldi ražotnē garantē to, ka cilvēciskās kļūdas faktors ir samazināts līdz minimumam. Kā stāsta uzņēmuma vadītājs – tas, ko mūsu vectēvi pirms 100 gadiem darīja ar rokām, tagad tiek paveikts ar 21. gadsimta tehnoloģijām.
Virtuālā mājiņa, kas pārtop realitātē
“Kā ļoti daudzi Latvijā profesionāli uzņēmumi, visu laiku cenšamies to velosipēdu uzlabot. Un skaidrs, ka Latvijā vēsturiski mēs vispār esam ražotāju, māju būvnieku tauta – koks mums ir ļoti tuvs. Mums kā nācijai ir dziļas saknes kokrūpniecībā, tikai mūsdienās lielu daļu darba paveic tehnoloģijas. No mūsu puses viss sākas ar to, ka māja tiek pilnībā radīta 3D vidē. Respektīvi, vienu reizi māju uzbūvējam virtuāli un tikai tad sākam būvēt faktiski, izmantojot CNC iekārtas, kas pilnībā izskauž cilvēciskās kļūdas faktoru,” stāsta Zvirbulis.

Interesants fakts – “Green Space” ir Eiropā pirmais uzņēmums, kas ir uzsācis ESG (ilgtspēja uzņēmumā) sertifikāciju katram mājas kvadrātmetram. Plāns ir katru uzbūvēto mājas kvadrātmetru sertificēt kā nulles CO2 būvniecību. Nekas tamlīdzīgs Eiropā līdz šim nav darīts.
Būvniecībai var sekot līdzi attālināti
“Esam izstrādājuši pamatus, kā mūsu menedžeriem un pārdošanas projektu vadītājiem jākomunicē ar klientiem. Objektos tiek veikta regulāra fotofiksāža. Darbinieki, kas strādā būvobjektos, dienā vidēji uzņem 30 līdz 50 fotogrāfijas. Būtībā katrs solis tiek iemūžināts. Tas, protams, mums pašiem ir papildu mārketinga materiāls, bet otrs – dienas vai nedēļas beigās izvēlamies labākās bildes un nosūtām klientam. Viņam pat nav pašam jābrauc uz objektu,” stāsta Zvirbulis.

“Green Space” šobrīd klientiem nodrošina būvatļaujas saņemšanu un pašu būvniecības procesu no pamatu ieliešanas līdz atslēgas nodošanai īpašniekiem. Tiesa, kā norāda uzņēmuma vadītājs, būvniecība ir tikai neliela daļa no visa procesa. Nākotnē ir plāns palielināt piedāvājumu un pakalpojumu klāstu, nodrošinot arī sētas labiekārtošanu, ārējās komunikācijas un visu pārējo.

“Tagad to visu pētām un gribam arī kaut kādā veidā vai nu ar ļoti labu sadarbības partneru starpniecību, vai varbūt paši uzņemties daļu no šiem darbiem. Lai vienīgais, par ko klientam ir jālauza galva, ir tas, kādā krāsā izvēlēties lampas un krūzītes,” nākotnes plānus ar zināmu humora devu ieskicē Zvirbulis.
Stipra komanda – uzņēmuma pamati
Uzņēmuma vadītājs vairākkārt uzsver, ka viena no “Green Space” panākumu atslēgām ir arī spēcīga komanda, kurā apvienojušies dažādu jomu lietpratēji un speciālisti gan pārdošanā, gan arhitektūrā, dizainā un būvniecībā. Kolektīvā šobrīd ir 58 cilvēki. Zvirbulis atzīst – zinošu un spējīgu profesionāļu piesaiste ir viens no izaicinājumiem, ar ko nākas saskarties.

“Profesionāli būvnieki, profesionāli strādnieki, profesionāli inženieri. Diemžēl ļoti liela daļa profesionāļu ir devusies turp, kur, pēc viņu uzskatiem, novērtē vairāk. Es zinu, ka Latvijā ir ļoti daudz ražošanas uzņēmumu, un mēs esam vieni no tiem, kas profesionāļus novērtē augstāk nekā vidējais tirgus sektors. Vidējā alga mūsu uzņēmumā ir ļoti strikti virs vidējās nozarē. Arī vidējais darbinieku vecums mūsu uzņēmumā ir unikāls faktors – ap 33 gadiem,” piebilst Zvirbulis.

“Green Space” mājas jau var sastapt visos Latvijas reģionos, un nākotnes mērķi ir gana iespaidīgi – kļūt par vienu no lielākajiem uzņēmumiem privātmāju ražošanas un būvniecības sektorā Baltijā, kas saviem klientiem piegādā gatavu māju un to arī uzstāda objektā. “Ar spēcīgu profesionāļu komandu viss ir iespējams. Ja turpināsim, tikpat strauji attīstoties, šo mērķi arī sasniegsim,” pārliecināts ir uzņēmuma vadītājs.

Mūsdienu dzīvesveids pieprasa risinājumus, kas ir ērti, ātri un vienlaikus arī droši.
Uzņēmuma digitalizācijas ceļā liels palīgs var būt “Dokobit by Signicat” elektroniskās parakstīšanas, lietotāju autentifikācijas un e-zīmogošanas risinājums.
Lasi šajā rakstā vairāk par to, kāpēc uzņēmumam izvēlēties "Dokobit".
Ērti un droši!
Ēriks Radželis
Projekta vadība:
"Delfi Brand Studio"
Saturs:
Projekts sadarbībā ar:
Olafs Ozoliņš
Izstrāde:
Redaktors:
Kristīne Melne
Elīna Gārbena
mediju komunkācijas eksperts:
Māris Rītiņš
Dizains:
Copyright © 2023 AS DELFI. All rights reserved.