Foto: Publicitātes foto

Lai arī kopš trešās paaudzes "Nissan Qashqai" laišanas klajā ir pagājuši tikai trīs ar pusi gadi, Eiropā ir pārdoti jau vairāk nekā 350 000 trešās paaudzes "Qashqai". Tagad šim modelim ir veikta visaptveroša estētiskā atsvaidzināšana, kā arī ieviesti dažādi tehnoloģiskie atjauninājumi.

Atsvaidzināts izskats

"Nissan Qashqai" ir izveidota pilnīgi jauna priekšējā reste. Iedvesmojoties no seno japāņu bruņu rakstiem, to tagad veido vairāki desmiti trīsdimensionālu komata formas elementu spīdīgi melnā krāsā, un tie šķiet peldam telpā starp motora pārsega malu un numurzīmes turētāju.

Priekšējos lukturos tagad ir iestrādāts adaptīvo tālo gaismu modulis, kuram līdzās atrodas mazāks modulis stara kliedēšanai, lai uzlabotu redzamību vāja apgaismojuma apstākļos un miglā. Jaunās dienas gaitas gaismas veido piecas mazas lēcas, kuru forma replicē priekšējās restes "komatus". Dienas gaitas gaismas no visām pusēm ieskauj galveno priekšējā luktura lēcu un saplūst ar šauro gaismas joslu virs luktura. Tā līdzinās iepriekšējā "Qashqai" iterācijai, tikai ārējā malā ir papildināta ar izgaismotu "Nissan" uzrakstu.

Vidējā aprīkojuma līmenī "Qashqai" ir jauni 18 collu dimanta griezuma vieglmetāla diski. Augstākajiem aprīkojuma līmeņiem pieejami jauni 19 un 20 collu dimanta griezuma vieglmetāla diski.

Jauns aprīkojuma līmenis

"Qashqai" aprīkojuma līmeņu klāsts ieguvis arī papildinājumu – jaunu aprīkojuma līmeni "N-Design". Tas ir radīts tiem "Qashqai" potenciālajiem īpašniekiem, kuri vēlas īpaši izteiksmīgu versiju ar unikāliem estētiskiem akcentiem. "N-Design" virsbūves daļa zem durvīm un riteņu arkas ir automobiļa virsbūves krāsā, bet unikāli pilnīgi jauna dizaina 20 collu vieglmetāla diski "N-Design" vizuālo tēlu padara vēl efektīvāku.

Augstākajos aprīkojuma līmeņos "Qashqai" ir jauna interjera apdare ar "Alcantara" materiāla apdari uz priekšējā paneļa, sānu durvju apšuvuma, elkoņbalstiem durvīs, kā arī uz centrālās konsoles sīklietu nodalījuma vāka un ceļgalu balstiem abās konsoles pusēs. Lai radītu vēl patīkamākas sajūtas, visiem trim augstākajiem aprīkojuma līmeņiem ir izmantoti vēl labāki sēdekļu apdares materiāli.

Uzlabotas populārākās tehnoloģijas

Modernizācijas rezultātā būtiski uzlabota viena no visbiežāk izmantotajām "Qashqai" funkcijām – apkārtskata monitors. Tā ir Nissan automobiļiem raksturīga tehnoloģija, kas tika ieviesta 2007. gadā.

Pateicoties tai, brīdī, kad tiek ieslēgta atpakaļgaita vai kameras poga, četru ārējo kameru attēli tiek apvienoti, un autovadītājs var redzēt automobili it kā no putna lidojuma skatupunkta. Tas manevrus lēnā ātrumā un automobiļa novietošanu stāvvietā ļauj veikt maksimāli ērti un pārliecināti. Uzlabotais apkārtskata monitors jebkādā apgaismojumā rada ļoti skaidru attēlu, un tam izmanto visas četras kameras.

Tagad apkārtskata monitoram ir arī 3D funkcija, kas autovadītājam ļauj redzēt automašīnu ne tikai no augšas, bet arī izvēlēties vienu no astoņiem ārējo kameru skatupunktiem. Tas ļauj redzēt auto no priekšpuses, aizmugures, sāniem vai stūriem, palīdzot pamanīt jebkādus šķēršļus.

Papildu funkcija, kas zināma kā "caurspīdīgā motora pārsega skats", attēlo priekšējos riteņus bez automobiļa priekšpuses, it kā uz tiem skatītos no aizmugures. Tas ļauj precīzi manevrēt šaurās vietās, piemēram, daudzstāvu stāvvietās ar betona apmalēm, pret kurām var sabojāt riteņu diskus.

Vēl viena jauna apkārtskata monitora funkcija ir stāvvietu atmiņa, kas "Qashqai" vadītājam ļauj saglabāt biežāk apmeklētās stāvvietas. Vēlāk automašīna, izmantojot GPS, atpazīst tās un precīzi atceras stāvvietas garuma un platuma parametrus – tādējādi automobiļa novietošana stāvvietā vienmēr izdodas perfekta. Tas īpaši noderīgi būs stāvvietās ar ierobežotu telpu manevriem.

Uzlabotas autovadītāja palīgsistēmas

Pārkalibrētā ārkārtas bremzēšanas sistēma uzlabo "Qashqai" spēju izvērtēt riskus un ātrāk reaģēt iespējamas sadursmes gadījumā. Tas attiecas uz priekšējo ārkārtas bremzēšanas sistēmu ar gājēju un riteņbraucēju atpazīšanas funkciju un inteliģento ārkārtas bremzēšanas sistēmu.

Savas braukšanas joslas saglabāšanas sistēmas tagad tiek automātiski aktivizētas ikreiz, tiklīdz tiek iedarbināts dzinējs. Tiek aktivizēta gan sistēma, kas brīdina par izbraukšanu no savas braukšanas joslas, gan sistēma, kas to novērš, braucot ātrumā virs 60 km/h. Ja automašīna nonāk pārāk tuvu šosejas viduslīnijas vai ceļa malas marķējumam, sistēma brīdina autovadītāju ar stūres vibrāciju.

Jaunums modernizētajam "Qashqai" ir ātrā un vienkāršā autovadītāja atbalsta sistēmu pielāgošanas iespēja, kas palīgsistēmu iejaukšanās līmeni ļauj iestatīt pēc savām vēlmēm.

Elektriskas braukšanas sajūtas bez nepieciešamības pieslēgt automobili uzlādei

"Qashqai" tiek piedāvāts ar vieglā hibrīda versiju vai "e-Power" tehnoloģiju – unikālu, elektrificētu piedziņu, kuru veido benzīna dzinējs, kas ģenerē elektrību elektromotoram. Riteņus šajā sistēmā griež tikai elektromotors, un šāds risinājums tehniski ir daudz vienkāršāks nekā tradicionālo hibrīdauto sistēmas.

Tieša spēka padeve uz riteņiem nodrošina tūlītēju augstu griezes momentu un lineāru reakciju. Braukšanas sajūtas ir līdzīgas braukšanai ar elektrisku auto, taču nav nepieciešamības automobili pieslēgt uzlādei. Būtībā "e-Power" tehnoloģija ir sava veida starpposms tiem cilvēkiem, kuri vēl nav gatavi pilnībā pāriet uz 100% elektroauto.

Modernā mainīgas kompresijas trīs cilindru turbomotora vienīgais uzdevums ir ģenerēt elektrību, kas caur invertoru tiek nosūtīta uz 140 kW (190 ZS) elektromotoru vai 1,8 kWh akumulatoru (vai abiem – atkarībā no situācijas).

Kopš 2022. gada septembra, kad "Qashqai" un "X-Trail" klāstā tika iekļauta "e-Power" tehnoloģija, Eiropā ir pārdoti vairāk nekā 100 000 automobiļi, kas aprīkoti ar šo tehnoloģiju. Lietotāju atsauksmes liecina, ka viņiem ļoti patīk sajūtas, kas līdzinās braukšanai ar elektroauto.

Modernizētais "Qashqai" tiek ražots "Nissan" rūpnīcā Sanderlendā, Apvienotajā Karalistē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!