Praktiski ieteikumi, kā lidmašīnā pēc iespējas vieglāk iemigt
Foto: Shutterstock

Vienalga, vai lidojums ir divas, piecas vai 10 stundas – daudzi ceļotāji laiku no pacelšanās līdz nosēšanās brīdim labprāt pavadītu saldā miegā. "Smarter Travel" eksperti iesaka noderīgas viltības, kā, ņemot vērā apstākļus, aizmigt pēc iespējas ātrāk un vieglāk.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Nenoliedzami, ērtākā gulēšana ir biznesa klases krēslos, kur kājām atvēlēta plašāka vieta, tāpēc pašsajūta beigu galā arī ir daudz labāka. Taču šādi lidojumi var ir visnotaļ "sālīts" pasākums, tāpēc šajā rakstā vari iepazīties ar idejām, kā paša spēkiem atvieglot lidojumu ekonomiskajā klasē.

Tiek rakstīts, ka vislabākā vieta gulēšanai ir sēdvietā pie loga. Iemesli ir dažādi, piemēram, iespēja atspiest galvu pret sienu, izvairīšanās no tramīgiem blakussēdētājiem, kuri regulāri grib izstaipīt kājas, tādējādi tevi pamodinot, kā arī kontrole pār loga aizvirtni, pa kuru lidaparātā iespīd spilgtā saules gaisma. Ejas sēdvietā noteikti kājām būs vairāk vietas, taču jārēķinās, ka garām nemitīgi staigās stjuarti ar ratiņiem un citi pasažieri, tāpēc kājas neskaitāmas reizes vajadzēs pievilkt.

Ja vēlies nolaist krēsla atzveltni, par to vienmēr vajadzētu brīdināt cilvēku, kas sēž aiz tevis, pārliecinoties, ka viņam tas nesagādā pretenzijas. Vidējā krēslā sēdošajiem šis variants šķiet ir vienīgais glābiņš, lai varētu iemigt, taču "Tūrisma Gids" novērojis, ka nereti cilvēki arī nolaiž priekšējo galdiņu, atbalstās pret sakrustotām rokām un šādā pozā noguļ pat vairāk nekā stundu no vietas.

Mazākā rokas bagāžas vienība parasti jānovieto zem krēsla, tāpēc rūmes taupīšanas nolūkos ieteicams pēc iespējas vairāk mantu salikt rokas bagāžas koferī vai vienkārši plauktos virs galvām. Šādā veidā paliks vairāk vietas ērtākai gulēšanai.

Noteikti neaizmirsti par ceļošanas klasiku – acu masku, lai blakussēdētāja ieslēgtā gaisma virs galvas tevi netraucētu, kā arī kakla spilvenu, kas lidojumos ir īsteni miega glābēji. Vienmēr var izlīdzēties ar salocītu šalli vai džemperi, taču tas nebūs ērtākais variants. Ir grūti prognozēt, kas sēdēs blakus, tāpēc ieteicams paņemt līdzi arī austiņas, kurās klausīties iemidzinošu mūziku, lai izvairītos no bērnu raudām vai apkārtējo čalām.

Pastāv iespējamība, ka gaisa kuģis kādā brīdī nonāks turbulences zonā, kad visiem pasažieriem nepieciešams atkal piesprādzēties. Iespējams, turbulence būs tik spēcīga, ka pamodinās pat visciešāko gulētāju, taču pretējā gadījumā tu vari turpināt gulēt ar nosacījumu, ka drošības josta ir aizsprādzēta. Tieši tāpēc to labāk atstāj aizsprādzētu visu lidojuma laiku – gan drošības, gan miega dēļ.

Ja lidojums paredzēts agri no rīta vai naktī, pirms tam mēģini pēc iespējas ilgāk palikt nomodā, lai gaisa kuģī miegs nāktu kā jūra. Ir cilvēki, kuri bez kafijas šķietami nevar iztikt pat dienu, taču šī dzēriena mīļotājiem der atcerēties, ka kafija satur kofeīnu, kas stimulē centrālo nervu sistēmu. Tas nozīmē, ka, dzerot kafiju neilgi pirms došanās pie miera, aizmigt būs grūtāk un miegs būs trauslāks. Šī iemesla dēļ pirms lidojuma no kafijas turies turies pa gabalu.

Runājot par dzērieniem, ir cilvēki, kuriem šķiet, ka alkohols viņus padara miegainākus, tāpēc kāda grādīga dzēriena glāze šķiet labs variants pirms došanās pie miera. Taču pat, ja tu iemiedz ātrāk, alkohols negatīvi ietekmē miega kvalitāti, jo neļauj tev ieslīgt dziļā miega fāzē.

Starp citu, ir arī dažādi pārtikas produkti, kuru lietošana ietekmē spēju aizmigt. Piemēram, sierā ir daudz piesātināto taukskābju, un tā pārstrāde organismam var būt sarežģīta. Vēl vērts piebilst, ka tumšajā šokolādē, kas ir vērtīgs našķis, esošais kakao ir lielisks kofeīna avots, kas nepalielina izredzes ātri aizmigt. Šajā rakstā vari izlasīt par vēl citiem produktiem, kas neļauj izgulēties ne lidmašīnā, ne arī jebkurā citā vidē.

Lidojumā pavadītais laiks un ilgais miegs var radīt nogurumu un miegainības sajūtas turpināšanos. Tieši tādēļ pēc lidojuma ieteicams nomazgāt seju ar ūdeni un samitrināt skaustu.

Šeit iepazīsties ar vēl citiem ieteikumiem, kas lidojumos palīdzēs aizmigt.

Seko TūrismaGids.lv arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Padomi ceļotājiem
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form