Foto: Rokas Tenys

Lietuvā šovasar pēc astoņu gadu pārtraukuma pa Nemunu atsāks kursēt ātrgaitas pasažieru kuteris no Kauņas uz Nidu, kas ļaus šo ceļu mērot ērtāk, ātrāk un patīkamāk, nekā ar automobili.

1963. gadā būvēto "raķetes" tipa upju kuģi pēc divu mēnešu remonta ūdenī paredzēts nolaist jau ceturtdien. Tas vēl tiks izmēģināts un pārbaudīts, bet pirmais reiss uz Kuršu kāpām un atpakaļ varētu notikt jūnija sākumā.

Atjaunotajā kuģī ir 58 sēdvietas; paredzētas vietas arī divriteņiem. Tas pārvietojas ar ātrumu 60-70 kilometri stundā, tātad šāds ceļojums pa Lietuvas lielāko upi varētu ilgt trīsarpus līdz četras stundas.

Šo un vēl divus ātrgaitas upju kuģus iegādājies nodibinājums "Vandens kelias", bet šai sezonā pasažierus pārvadās tikai viens no tiem.

Kā vēsta portāls "Kas vyksta Kaune", iecerēts, ka kuģis no Kauņas uz Nidu veiks trīs reisus nedēļā. Līdz Jāņiem biļete vienam pieaugušajam maksās 29 eiro un īpašnieki centīsies gādāt, lai pārējā vasaras daļā maksa par braucienu nepārsniedz 49 eiro. Par divriteņa pārvadāšanu gan būs jāmaksā papildus.

Tas gan nešķiet īpaši lēti, toties upju kuģa pasažieriem atšķirībā no autoīpašniekiem nevajadzēs maksāt nodevu par iebraukšanu Nidā un pirkt prāmja biļeti, bet pa kūrvietu viņi varēs pārvietoties ar velosipēdu vai skrejriteni. Nenāksies arī vasaras karstumā gaidīt sastrēgumos automaģistrālē un stāvēt rindā pie prāmja, lai Klaipēdā pārceltos pāri Kuršu jomai.

"Lai varētu uzturēt konkurētspējīgu biļetes cenu, risinām sarunas ar Kauņas un Neringas pašvaldībām par finansiālu iesaisti šai maršrutā. Domājam, ka runa ir ne tikai par pasažieru pārvadāšanu, bet arī par tūristu ieinteresēšanu," portālam stāstījis "Vandens kelias" vadītājs Nerijus Šilgalis.

Ceļā pasažieriem tiks piedāvāti ēdināšanas pakalpojumi, notiek sarunas par bezmaksas interneta pieejamību.

Kuģa apkalpi veidos pieredzējuši Lietuvas Iekšējo ūdensceļu direkcijas speciālisti.

"Šis ir tas pats kuģis, ar kuru uz Nidu savulaik devās mūsu vecāki, cilvēki te iepazinās, iemīlējās... Domāju, ka daudzi vēlēsies atkal doties šādā romantiskā braucienā," spriedis Šilgalis.

Savulaik pa Lietuvas ūdensceļiem pasažierus pārvadāja aptuveni desmit "raķetes" tipa kuģi. Regulāra ātrgaitas upju kuģu satiksme pārtrūka 1995.gadā. Daļa šo kuģu tika pārdoti un aizceļoja uz citām valstīm, citi tika sagriezti metāllūžņos. Kādu laiku upju kuģu satiksmi pa Nemunu vēl tika mēģināts atdzīvināt, bet kopš 2010.gada "raķetes" tipa kuģu šai upē nav bijis.

"Iekšējo ūdensceļu direkcija šogad atsākusi kravu pārvadājumus, un tagad, kad pasažieru kuģi ieguvuši jaunus īpašniekus, sapnis redzēt atdzimstam kuģu satiksmi pa Nemunu, šķiet, sāk pārvērsties īstenībā. (..) Var teikt, ka Kauņa pamazām atgriežas pie savām vēsturiskajām saknēm un mēs atkal sajūtamies kā pilsēta pie upes," izteicies direkcijas vadītājs Vladimirs Vinokurovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!