Foto: AFP/Scanix/LETA

Austrijas dzelzceļa operators "OBB" nedēļas nogalē prezentējis jaunas paaudzes dzelzceļa guļamvagonus – šī ir atbilde ceļotāju pieprasījumam pēc vidi saudzējošākas alternatīvas lidmašīnām un benzīna vai dīzeļautomobiļiem.

Eiropā atgriežas nakts vilcieni – dzelzceļa operatori pēc ilgu gadu palikšanas malā sākuši ieguldīt vērā ņemamas summas, lai nomainītu morāli novecojošo ritošo sastāvu, vēsta AFP.

Austrijas dzelzceļa operators "ÖBB", kas nodrošina pasažieru pārvadājumus 20 dzelzceļa maršrutos visā Eiropā, kļuvis par pionieri šo pakalpojumu atdzimšanā. Uzņēmumam pieder Eiropā lielākais tālsatiksmes vilcienu parks, un tas cer līdz 2030. gadam dubultot pārvadāto pasažieru skaitu no pusotra līdz trīs miljoniem.

Jaunie guļamvilcieni – "īsta greznība"

Nedēļas nogalē prezentētie jaunie vilcieni izceļas ar mūsdienīgu dizainu, lielāku privātumu un papildu ērtībām. Katrā divvietīgajā kupejā pasažieriem pieejama atsevišķa tualete un duša.

Foto: AFP/Scanpix/LETA

Pieejamas arī vienvietīgās kupejas – individuālajiem ceļotājiem, kas vēlas vairāk privātuma.

"Es joprojām atceros vecos guļamvagonus, kuros bija ļoti tumšs: mazs lodziņš, divstāvu gultas un aizkars," apskatot jauno, eleganto "OBB" vilcienu, aģentūrai AFP atklāja kāda sieviete. Salīdzinājumā ar veco laiku vilcieniem, šie ir "īsta greznība", piebilda kundze.

Pirmais no 33 vilcieniem, kas 2018. gadā tika pasūtīti vācu konglomerātam "Siemens" (kopējā darījuma summa – 720 miljoni eiro), ekspluatācijā varētu nonākt jau decembrī. Tas savienos Austrijas pilsētas Vīni un Insbruku ar Hamburgu Vācijā.

Paredzēts, ka līdz 2028. gadam jauniem guļamvilcieni pakāpeniski sāks kursēt arī citos maršrutos Austrijā, Vācijā, Itālijā, Nīderlandē un Šveicē.

Foto: AFP/Scanpix/LETA
"Francijai nāksies nedaudz pagaidīt, jo vajadzēs jaunas atļaujas no nacionālās dzelzceļu pārvaldes," AFP sacīja "ÖBB" ģenerāldirektors Andreass Mate. "Diemžēl dzelzceļa nozarē mēs vēl neesam vienota Eiropa."

Vilcieni izmanto atjaunīgos enerģijas resursus

"Katrs ar vilcienu nobrauktais kilometrs ir kilometrs, kas ieguldīts klimata aizsardzībā un labākā nākotnē," sacīja Austrijas Vides ministre Leonora Geveslere.

Kopš 2018. gada "ÖBB" ziņo, ka visi kompānijas vilcieni izmanto "elektroenerģiju, kas ražota tikai no hidro, saules un vēja enerģijas... kas ir pagrieziena punkts Austrijas klimata aizsardzībā."

Deviņus gadus pēc "ÖBB" apkalpotā nakts reisa Berlīne – Parīze slēgšanas to plānots atjaunot šī gada 11. decembrī. Tāpat decembrī atjaunosies pasažieru pārvadājumi dzelzceļa līnijās Vīne – Hamburga un Insbruka – Hamburga. Biļešu iepriekšpārdošana sāksies 11. oktobrī, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!