Atteikšanās no glutēna – kā tas ietekmē veselību un kam pievērst uzmanību
Foto: Shutterstock

Atteikšanās no glutēna popularitāti iemantoja jau pirms vairākiem gadiem, taču tā joprojām šķiet kā sava veida modes lieta. Iemesli, kāpēc cilvēki izvēlas no tā atteikties, ir dažādi. Ir tādi, kam glutēns var radīt nopietnas veselības problēmas, tādējādi viņu izvēle to izslēgt no uztura šķiet pašsaprotama. Citiem šķiet, ka tas palīdzēs zaudēt svaru, bet vēl citi, iespējams, nemaz nezina, kas glutēns ir un kāpēc to vajadzētu no uztura izslēgt, bet ir pārliecināti – tas veselībai nāk par ļaunu.

''Viņa'' jau savulaik skaidrojusi, ka glutēns ir lipeklis, proteīns, kas atrodams labības graudos, piemēram, kviešos, rudzos un miežos. Lai gan tas nav veselībai bīstams, ir cilvēki, kam tas var sagādāt veselības problēmas, tāpēc viņiem vēlams izvairīties no produktiem, kuru sastāvā ir šī olbaltumviela.

Portāla ''Prevention'' speciālisti norāda – ja tev nav glutēna nepanesamības jeb celiakijas, nav pamatota iemesla to izslēgt no ikdienas uztura un tam nebūs nekādas pievienotās vērtības. Taču joprojām daudzi cilvēki uzskata, ka glutēns veselībai nodara vairāk ļauna nekā laba, tāpēc nolemj pievērsties bezglutēna uzturam. Iespējams, tu arī apsver lipekli izslēgt no sava uztura, taču pirms tam ieteicams iepazīties ar potenciālo ietekmi uz veselību un aprunāties ar speciālistu, lai uzzinātu, vai tev tas ir nepieciešams.

Par to, kas ir celiakija, kā to atpazīt un ārstēt, lasi šeit.

Turpinājumā uzzini, kā, iespējams, atteikšanās no glutēna ietekmēs tavu veselību un dzīvesveidu.

Izmaksas var kļūt lielākas

Varbūt tev ir radies uzskats, ka bezglutēna produkti būs lētāki, taču tā nebūt nav, un tavs maciņš varētu būt pirmais, kas izjutīs pārmaiņas tavā uzturā. Tas tāpēc, ka tādi bezglutēna produkti kā pasta, cepumi, krekeri u.tml. maksā vidēji 139 procentus vairāk nekā to līdzinieki – uz kviešu bāzes ražoti produkti. Izmaksas ir dārgākas, jo ražotājiem nepieciešams izmantot īpašus graudus, kā arī būtiski atšķiras ražošanas process.

Source

DELFI Viņa

Tags

Diēta Pilnvērtīgs uzturs Sievietes veselība Veselīgs uzturs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form