Foto: LETA
Braukšanas tarifu maksas palielināšana Rīgas sabiedriskajā transportā nemainīs cilvēku pārvietošanās paradumus, sacīja satiksmes eksperts un vides plānošanas speciālists Dainis Kreilis, komentējot lēmumu paaugstināt braukšanas tarifus Rīgā.

"Tie, kas jau brauc ar mašīnām arī turpinās braukt un arī tiem, kas izmanto sabiedrisko transportu, lai nokļūtu pilsētas centrā, nav daudz variantu - vai nu ies ar kājām, brauks ar riteni, vai brauks ar sabiedrisko transportu. Cilvēkiem pilsētā ir ārkārtīgi dārgi lietot personīgo transportu. Tas ir krietni dārgāk nekā braukt ar sabiedrisko, arī tad, ja tā cena ir paaugstināta," pauda Kreilis.

Viņš arī neprognozēja, līdz ar sabiedriskā transporta maksas pieaugumu radīsies papildus noslogojums autostāvvietām. "Manuprāt, tās ir tikai emocijas. Cilvēki, kuriem ir automašīnas, ir grūti tās novietot pilsētas autostāvvietās. Nu diez vai viņi pēkšņi tagad to darīs. Drīzāk es paredzu, ka cilvēki vairāk ies ar kājām," sacīja Kreilis.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka ir būtiski izvērtēt to personu kategorijas, kas sabiedrisko transportu izmanto bez maksas. "Kāpēc ir tik daudz to, kas nemaksā? 44% no visiem "Rīgas satiksmes" dalībniekiem brauc vispār nemaksājot! Vai tiešām visiem skolēniem nepieciešamas brīvbiļetes? Es pilnīgi noteikti zinu, ka daudzi skolēni, tāpatās mani bērni, vai nu brauc ar riteni vai iet ar kājām, vai arī vecāki viņus ved ar mašīnu uz skolu. Nav viņiem 100% vajadzības pēc bezmaksas brauciena," pauda Kreilis.

Jau vēstīts, ka no 1.februāra brauciens Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 1,15 eiro līdzšinējo 0,6 eiro vietā. Šāds lēmums pieņemts, jo Rīgas domei nav izdevies vienoties ar valdību par galvaspilsētas sabiedriskā transporta finansēšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!