Foto: F64
Piecus mēnešus pēc jauno elektroenerģijas tarifu ieviešanas pēc sākotnējā, lētākā "starta tarifa" joprojām norēķinās 91% privātpersonu - "Latvenergo" klientu, liecina uzņēmuma apkopotā informācija.

"Latvenergo" informē, ka septembrī 91% privātpersonu jeb gandrīz 753 000 klientu par patērēto elektroenerģiju norēķinās pēc "starta tarifa". Savukārt tie 9% klientu, kuri savu "starta" tarifa limitu – 1200 kilovatstundas - jau ir izsmēluši, turpina norēķināties pēc pamata tarifa.

Papildus 'starta" tarifa kilovatstundas piešķirtas arī tiem "Latvenergo" klientiem, kuru ēkās atrodas vairākas atsevišķas mājsaimniecības, kā arī daudzdzīvokļu mājām, kurās līgumi par elektroenerģijas piegādi slēgti ar namu apsaimniekotājiem. Šādā kārtībā "starta" 1200 kilovatstundas ir piešķirtas vairāk nekā 29 tūkstošiem mājsaimniecību.

Savukārt, lai neizjustu tarifu maiņu savos ikmēneša elektroenerģijas maksājumos, vairāk nekā 26 000 "Latvenergo" klientu ir izvēlējušies izlīdzinātā maksājuma pakalpojumu – katru mēnesi šīm ģimenēm maksājums par patērēto elektroenerģiju ir nemainīgs.

Skaidrojot jauno tarifu ietekmi uz mājsaimniecībām, jau gada sākumā AS " Latvenergo" veiktie aprēķini liecināja, ka gandrīz pusi mājsaimniecību tarifa izmaiņas neskars nemaz, savukārt vēl teju 30% klientu pieaugums būs vidēji pusotra lata mēnesī, atgādina uzņēmums.

Jau ziņots, ka aprīlī stājās spēkā jaunie "Latvenergo" tarifi. Saskaņā ar jaunu sistēmu mājsaimniecībām pirmajām 1200 patērētajām kilovatstundām gadā tiek piemērots starta tarifs (0,0825 lati par kilovatstundu), savukārt sākot ar 1201. kilovatstundu piemēro pamata tarifu - 0,1074 lati par kilovatstundu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!