Ikdienā, lasot firmu piedāvājumus un uzlūkojot auto kompaktdisku atskaņotāju priekšējos paneļus ar tur norādītajiem jaudas parametriem, viss šķiet absolūti ideāli. Visur ir rakstīts, ka jauda ir vismaz 4x 50 W, un kāpēc gan vairāk parasts ikdienas lietotājs varētu vēlēties. Tāpēc paskatīsimies, ko mums var piedāvāt auto pastiprinātājs un kādas ir tā galvenās funkcijas.
Uz šādu jautājumu var atbildēt ļoti elementāri – pastiprinātāja galvenā funkcija ir pastiprināt no kompaktdisku atskaņotāja vai kāda cita avota saņemto skaņas signālu un nodot to tālāk akustiskajām sistēmām. Taču viss, kā vienmēr, nav tik vienkārši, kā sākumā izskatās.

Atšķirības parādās jau tajā brīdī, kad mēs nopērkam kaut ko no auto audio tehnikas. Piemēram, mājas lietošanai jūs iegādājaties akustiskās sistēmas, kuras sastāv no skaļruņiem, kastes, kurā tie ievietoti. Ir vēl arī tāda neredzama, tomēr akustiku kastē esoša lieta – krosoveri jeb filtri, kuri atdala katram skaļrunim tam vien pienākošās frekvences. Savukārt, nopērkot akustiskās sistēmas automašīnai, jūs saņemat visu šo komplektu konstruktora veidā, kurā ir gan skaļruņi, gan krosoveri, bet par kastēm, kurās tos ielikt, kalpos auto durvis, bagāžnieks un jebkura cita brīva vieta. Tāpat ir ar pastiprinātājiem, kuri it kā ir tie paši, kādi ir mājās, taču tiem ir vairākas būtiskas atšķirības.

  1. Pirmā attiecas uz izmēru, jo auto pastiprinātāji lielākoties tomēr ir samērā nelieli un paredzēti uzstādīšanai tur, kur tiem atliek vieta, nevis tur, kur tiem vajadzētu būt. Visbiežāk tas būs automobiļa bagāžnieks vai arī, kā ir gadījies redzēt, neliela telpa zem sēdekļa.
  2. Otrā atšķirība ir saistīta ar to, ka auto audio pastiprinātājs savas uzbūves un darbības ziņā ir kā klasisks jaudas pastiprinātājs, bet priekšpastiprinātāja funkcijas pilda pats kompaktdisku resīvers.
  3. Trešā iezīme, ar ko atšķiras auto pastiprinātājs ir filtri.

Tests

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!