Otrdienas vakarā pagaidām nezināmu iemeslu dēļ Cēsu rajonā netālu no Ungura ezera nogāzusies neliela lidmašīna un gājuši bojā divi cilvēki.
Cēsu rajona policijas pārvaldes priekšnieks Jānis Kalniņš informēja, ka nokritusī lidmašīna paredzēta planieru vilkšanai. Lidmašīnas korpuss ir izdedzis, un nav iespējams identificēt tajā atrasto cilvēku mirstīgās atliekas, jo ķermeņi ir apdeguši. Lai noskaidrotu mirušo personības, tiks veiktas ekspertīzes.

Lidmašīnas avārija notikusi pēc plkst.16. Lidaparāts nogāzies pļavā.

Policijai pagaidām nav informācijas, no kurienes lidmašīna pacēlusies.

Kā aģentūrai pastāstīja Vidzemes aeroklubā, no lidlauka Cēsu rajona Priekuļos šodien neviena lidmašīna nav pacēlusies. Pēc aerokluba pārstāvja teiktā, mazie lidlauki ziemas apstākļos praktiski nedarbojas. Tādēļ tiek pieļauta iespēja, ka avarējusī lidmašīna varētu būt izlidojusi no Rīgas.

Satiksmes ministrijas Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Ivars Gaveika sacīja, ka patlaban dodas uz negadījuma vietu. Sīkākas informācijas par negadījuma apstākļiem viņam pagaidām nebija. Arī Latvijas civilās aviācijas administrācija vēl vāc informāciju par notikušo.

Šī šogad Latvijā ir jau trešā lidaparāta avārija ar cilvēku upuriem.

Kā ziņots, 12.jūnija vakarā Rīgā, Andrejsalā, nogāzās privāta Ukrainā ražotā lidmašīna "Aeroprakt A 22". Negadījumā gāja bojā pazīstamais aerofotogrāfs Jānis Vītiņš un 28 gadus veca sieviete.

Savukārt 17.aprlī Limbažu rajona Salacgrīvā pļavā nogāzās paštaisīts lidaparāts, kurā dzīvību zaudēja tā izgatavotājs un pilots Aleksandrs Damsons. Arī iepriekš vīrietis vairākkārt bija avarējis ar saviem pašdarinātiem lidaparātiem, taču tas viņu nebija atturējis no lidošanas.

CAA ģenerāldirektors Māris Gorodcovs iepriekš atzina, ka līdz šim Latvijā neviens aviācijas negadījums nav noticis tehnikas vainas dēļ. Tie visi bijuši saistīti ar cilvēku pieļautām kļūdām vai vieglprātību.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2001.gada 29.jūlijā ap plkst.13.30, aizķeroties aiz elektrības vadiem, pie lielveikala "Berģi" Rīgā uz šosejas nogāzās helikopters, kurā lidoja divi vīrieši. Viens no viņiem - helikoptera īpašnieks uzņēmējs Matīss Kļaviņš - gāja bojā notikuma vietā, bet otrs guva smagus ievainojumus un nomira trīs dienas pēc negadījuma slimnīcā.

Helikopters bija nolaidies uzpildīt degvielu "Shell" benzīntankā. Pēc uzpildīšanās helikopters mēģināja pacelties gaisā, bet aizķēries aiz augstsprieguma elektrolīnijas vada un nogāzās Rīgas - Pleskavas šosejas vidū. Par laimi, lidaparāts neaizķēra nevienu no garāmbraucošajām automašīnām.

2002.gada 6.decembrī Spilves pļavās notika vienmotora lidaparāta "Tiger" avārija. Lidmašīnu pilotēja Dmitrijs Arhipovs, kurš jau 2000.gada 28.aprīlī Ikšķilē reiz bija avarējis. Tikai laimīgas sagadīšanās dēļ abos negadījumos vīrietis guva vieglas traumas. Arhipovs un viņa līdzbraucējs negadījumā 2002.gadā guva muguras traumas.

2001.gada 31.jūlijā ap plkst.11.49 lidostā "Rīga" no skrejceļa noskrēja privātā lidmašīna "G-109", kurā lidoja divi Vācijas pilsoņi. Negadījumā cietušo nebija un tika bojāta tikai lidmašīna. Lidmašīna vēlējās izlidot uz Tallinu, taču stiprā sānvēja dēļ tā tūlīt pēc pacelšanās novirzījās sānis, aizķērās aiz navigācijas antenas un nokrita.

2000.gada 26.aprīlī ap plkst.18 Cēsu rajona Raiskuma pagastā, netālu no Ungura ezera avārijas nosēšanās laikā apgāzās helikopters "Robinson R44", kas piederēja Latvijas firmai "Baltic Helicopters" un kurā lidoja trīs pasažieri un pilots. Negadījumā ne pasažieri, ne pilots neguva ne skrambas.

Arī Einārs Repše (JL), būdams vēl Latvijas Bankas prezidents, ir avarējis, pilotējot lidaparātu, taču negadījumā nopietnas traumas nav guvis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!