Vai lielajiem politiķiem tik ļoti nagi niez to Latvijas karti sazīmēt un pārkārtot? Lai gan, no otras puses — kāda starpība, vai tas notiek dažus gadus agrāk vai vēlāk, un bez zināmas pātagas uzsišanas pats no sevis tas vezums tiešām kustēsies lēni vai nekustēsies nemaz. Tikai visā šajā reformkustībā valdība pieļauj daudz paviršību. Pati galvenā, kā padomjlaikā teica — nav darba ar masām. Līdz šim reformisti vairāk strādā ar pašvaldību amatpersonām, bet tādai rīcībai nevar būt efekta, ja vien šiem cilvēkiem nepiedāvā labāku amatu par esošo. Savukārt uz iedzīvotāju konkrētu jautājumu, kāds mums labums no pašvaldību apvienošanas, ir vispārīgas atbildes, kā — nākotnes vārdā. Taču pēdējā gadsimtā tik daudz nejēdzību nākotnes vārdā noticis, ka šāds arguments rada gluži pretēju reakciju.
Patiesībā sabiedrības pārvalde, un šī reforma tiešā veidā skars sabiedrības pārvaldi, ir ļoti delikāts jautājums. Visi taču vēlas, lai sabiedrības pārvalde būtu rīcībspējīga, savu iedzīvotāju intereses aizstāvēt varoša, komfortablus dzīves apstākļus nodrošinoša utt., un ne pārāk dārga nodokļu maksātājiem. Tajā pašā laikā tā, kā jau birokrātija, cenšas pašsaglabāties. Tāpēc ir naivi lūgt pašvaldībām: esiet tik labas un apvienojieties! Jāprasa iedzīvotājiem: ietekmējiet vietējās varas pārstāvjus! Bet kāpēc? Iedzīvotājiem nepietiek ar Krūmiņa argumentu — vai pašvaldības būs mazas un nīkulīgas, vai lielas un attīstīties varošas. Katram konkrētas pašvaldības konkrētam iedzīvotājam interesē konkrētas lietas. Ja nebūs izskaidrošanas, jaunais projekts izrādīsies tikai kārtējais reformbums. Tuvojas taču Saeimas vēlēšanas, kad ar valdības kritiku varēs nopelnīt daudz balsu.