Autovadītājiem Rīgā turpmāk vēl vairāk būs jārēķinās ar satiksmes dalībnieku – velobraucēju. Tā plašu rezonansi un autovadītāju dusmas izraisījušā veloceliņa izveidi Elizabetes ielā skaidro Rīgas dome.

Jau gada sākumā, kad tika izstrādāta velojoslu attīstības koncepcija, informējām par gaidāmajām pārmaiņām satiksmes organizācijā, portālam "Delfi" norāda Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Dišlere.

"Ikvienas satiksmes organizācijas izmaiņas rada apjukumu starp satiksmes dalībniekiem, taču paredzam, ka mēneša laikā autovadītāji un velobraucēji pielāgosies jaunajai satiksmes organizācijai un iekļausies kopējā satiksmes plūsmā," uzsver pašvaldības pārstāve.

Velojoslu attīstības koncepcija paredz, ka velojoslas šogad tiks ieviestas vēl divās ielās - Dzirnavu un Lāčplēša ielās. Velojosla ir atsevišķa josla uz brauktuves, kas atdalīta ar 30 centimetru platu horizontālo apzīmējumu un paredzēta tikai velobraucējiem. Velojoslu attīstības koncepciju izstrādāja neatkarīgs eksperts, pilsētplānotājs un arhitekts Toms Kokins sadarbībā ar veloentuziastiem.

"Delfi" jau ziņoja, ka kāds lasītājs bija pamatīgi sašutis par veloceliņa izveidi Elizabetes ielā.

Trešdien, 11.jūnija, vakarā Elizabetes ielas sākumā tika novilkta lielā, treknā līnija, kas iezīmē veloceliņu, uz kā rēķina brauktuve samazinājās no divām joslām uz vienu - kā tas iespaido satiksmi? To jau ceturtdienas, 12.jūnija, rītā varēja lieliski novērot - sastrēgums bija visā ielas garumā no Pulkveža Brieža krustojuma līdz Eksporta ielai. Lielisks risinājums!

Man, protams, pārmetīs neiejūtību un ne-zaļo domāšanu, izsakoties pret veloceliņiem, bet nu vajag taču domāt loģiski un praktiski. Paskaitiet, cik Rīgā ir auto un cik velobraucēju. Vai tiešām ir divas reizes jāsamazina auto plūsma uz pāris velobraucēju rēķina? Nemaz nerunājot par to, ka Latvijā velosezona vidējam cilvēkam (kurš nav velokurjers) ir, maksimums, pieci mēneši, rakstīja kāds "Delfi" aculiecinieks.

"Man nav iebildumu pret veloceliņiem, bet ir absurdi tos ierīkot, nedomājot kā tikt galā ar auto plūsmu," turpināja lasītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!